سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیات: سطح داوری شطرنج ایران در دنیا بالاست

دبیر کمیته داوران فدراسیون شطرنج گفت: داوران شطرنج ایران در مسابقات بین المللی عملکرد بسیار خوبی دارند.

شهره بیات در گفتگوبا خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره برنامه های فدراسیون برای  رشد داوری در شطرنج ایران تصریح کرد: داوران شطرنج ایران از نظر فنی در سطح بسیار بالایی هستند و کشورهای برگزار کننده مسابقات جهانی  نیز از عملکرد داوری ایران راضی هستند وپهلوان زاده که اکنون ریاست فدراسیون را برعهده دارد از داوران مطرح دنیاست .
وی ادامه داد:برا ی رشد شطرنج ایران برنامه های متعددی داریم که اولین مرحله آن تشکیل بانک اطلاعاتی است تا داوران را ساماندهی کنیم.

بیات درادامه گفت:همچنین برای ارزشیابی داوران چند دوره کلاس در نظر گرفتیم که در گذشته نیز برگزار می شد بااین تفاوت که در برنامه های جدید دو دوره جدید به آن اضافه شد.

وی افزود:علاوه براین تصمیم گرفتیم مسابقات شطرنج را به صورت زنده پوشش دهیم و نرم افزار قرعه کشی و کانال تلگرام داوران شطرنج راهم تشکیل دادیم .

دبیرکمیته داوران گفت: سایت فدراسیون برنامه های متعددی دارد اما تصمیم گرفتیم که بخش داوری را مجزا کنیم .از دیگر برنامه ها ی فدراسیون برای  داوری ترجمه کتاب هند بوک ازفدراسیون جهانی است که ترجمه کامل ان رادر اختیار نداشتیم که این کار برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد.

بیات درباره برنامه هایش برای افزایش تعداد اوران بین المللی ایران تصریح کرد:در حال حاض 19 داور بین المللی داریم که 5 نفر خانم هستند ما به دنبال افزایش داوران از نظر کمی نیستیم بلکه می خواهیم سطح داوری را از نظر کیفی افزایش دهیم.

وی ادامه داد : برای رشد کیفی داوران نیز برنامه های مختلفی در نظرگرفته شد که مهم ترین آن برگزاری سمینار های متعدد وکلاس های آموزشی زبان است تا داوران با حضوردر این کلاسها به راحتی در سمینار های داوری فیده شرکت کنند.

وی درباره اینکه کلاس های داوری چه اند ازه برای داوران موثراست گفت: قطعا تاثیر گذار است چون بسیاری از داوران ما که اکنون در مسابقات جهانی شرکت می کنند در همین کلاس ها شرکت کردند وکشور های برگزار کننده نیز ازعملکردشان راضی بودند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.