سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

سیل دركهگیلویه وبویراحمد خسارت جانی نداشت

استاندار كهگیلویه وبویراحمد با تاكید بر اینكه بارش های سیل آسا سه روز گذشته در این استان خسارت جانی بهمراه نداشت از قطع راه ارتباطی بیش از 200 روستا در شهرستان های كهگیلویه و لنده خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید موسی خادمی افزود: بر اساس براورد اولیه بارش های سیل آسا و تگرگ در این مدت بیش از دو هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، ابنیه، مسكن روستایی، كشاورزان، دامداران و زیرساخت های عمرانی این استان وارد كرده است.

وی از قطع بیش از 200 كیلومتر راه ارتباطی در مناطق عشایری این استان خبر داد و گفت: بارش های سیل آسا بهمراه طوفان و وزش بادهای سهمگین نیز موجب قطع خدمات آب ، برق و تلفن در شهرستان لنده طی ساعاتی از شبانه روز گذشته شد.

خادمی با بیان اینكه میزان دقیق خسارت سیل نیاز به برآورد دقیق دارد و این امردرحال بررسی است ، تصریح كرد: نیروهای راهداری و سایر دستگاه های خدمات رسان و امدادی به طور شبانه روز مشغول خدمات دهی و بازگشایی جاده ها در مناطق روستایی و عشایری هستند.

خادمی شاخص آسفالت راه های روستایی در این استان را نیز حدود 42 درصد اعلام كرد و گفت: بیشترین میزان خسارات و قطعی ارتباط در روستاها در حوزه جاده های خاكی و شوسه بوده است.
كهگیلویه وبویراحمد دارای حدود 6 هزار كیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است كه از یان میزان حدود چهار و 500 كیلومتر ان روستایی است.

بارش شدید و كم سابقه باران و وقوع سیل همراه با طوفان ظرف سه روز گذشته تمامی نقاط مختلف كهگیلویه و بویراحمد را در نوردیده است.
بارش باران در برخی مناطق كهگیلویه وبویراحمد (قلعه رئیسی) تا ظهر امروز 145میلیمتر گزارش شده بود و برف نیز ارتفاعات كوه دنا، مناطق مجاور شهر یاسوج همچون منطقه كاكان و مله شوره را نیز سفیدپوش كرده است.

انتهای پیام /ف - س
برچسب ها: سیل ، خسارت ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.