سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

چالش عاشق پیشگی پیرمردها با دختران جوان/چه کسی بیشتر ضرر می کند؟

بر اساس آمار در مقابل 92 در صد تنهایی زنان سالخورده فقط 6 درصد پیرمرد تنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در نظام الهی و فرهنگ قرآنی، هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن طریق رشد، نیل به کمال انسانی و تقرب به ذات حق است.

ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد اما جامعه ایران در سال های اخیر از نظم سنتی به نظم مدرن و مختصات آن مواجه شده است. در این میان یکی از مختصات این نظم مدرن در جامعه ایران افزایش سن ازدواج و یا عدم تمایل به ازدواج در دختران است.

**چرا برخی خانمها تمایلی به ازدواج ندارند؟

یکی از معضلاتی که امروزه بسیاری از مسئولان و دولتمردان را به فکر انداخته و جامعه‌شناسان و روان‌شناسان هم در زمینه حرفه‌ای خود آن را بررسی و پژوهش می‌کند، افزایش میانگین سن ازدواج و بی‌رغبتی جوانان ایرانی برای تشکیل خانواده و ازدواج است.

عده‌ای نوک شمشیر این معضل را به سمت دختران ایرانی نشانه می‌روند و معتقدند افزایش سطح توقعات، افزایش استقلال اجتماعی و تمکن مالی باعث این شده است که دختران ایرانی به ازدواج بی‌تفاوت شده و دیگر انگیزه‌ای برای تشکیل دادن خانواده نداشته باشند.

به هر حال آنچه امروز با آن روبه روییم دخترانی هستند که آهسته آهسته و با بالاتر رفتن سنشان، فرصت ازدواج را از دست می دهند و بیم آن است از این رهگذر هم خودشان و هم جامعه را در سالهای آینده دچار مشکلات و مسائل پیچیده ای هم از لحاظ تولید نسل تازه و هم از لحاظ اخلاقی و... نمایند.

گذر از تمام این مسائل و زندگی های مجردی مسئله ای به نام ازدواج در میان افراد میانسال و سالمند شکل می گیرد

بر اساس آمارهای جمع‌آوری‌شده از کل ۵۲۰ هزار و ۲۴۰ ازدواج در ۹ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۸۶۸ مورد مربوط به مردان بالای ۶۰ سال و هزار و ۱۷۴ مورد نیز مربوط به زنان بالای ۶۰ سال بوده که در دفاتر رسمی به ثبت رسیده است. آمارها نشان می‌دهد ۶۵ درصد مردان ۳۵ تا ۶۴ سال در اثر فوت همسر تنها هستند درحالی‌که این رقم در زنان این گروه سنی ۶۵.۷ درصد را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر براساس اطلاعات موجود، زنان سالمند سهم بیشتری از تنهایی دارند به‌طوری‌که ۹۲ درصد آنها تنها زندگی می‌کنند. این در حالی است که این آمار در میان مردان بالای ۶۵ سال فقط هشت درصد است.

علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال، به ازدواج سالمندان اشاره کرد و افزود: در سال قبل، بیش از هفت هزار و ۸۶۸ ازدواج مربوط به مردان بالای ۶۰ سال و هزار و ۱۷۴ مورد نیز مربوط به زنان بالای ۶۰ سال بوده که در دفاتر رسمی به ثبت رسیده است. از سوی دیگر نکته جالب‌توجهی که در آمارها وجود دارد این است که ۹۰۰ ولادت در سال ۹۴ مربوط به پدران بالای ۷۰ سال است و استان‌ سیستان‌وبلوچستان با ۲۴۷ ولادت، ۲۷.۴ درصد کل ولادت‌های مربوط به پدران این سن در کل کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز خراسان رضوی با ۹۱ ولادت و خوزستان با ۶۹ ولادت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

امان‌الله قرائی‌مقدم، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه درباره ازدواج سالمندان گفت: چنانچه سالمندان با هم‌سن خود ازدواج کنند مشکلی ایجاد نمی‌شود اما متأسفانه در برخی از استان‌های ایران افراد سالمند با دختران کم‌سن مجرد ازدواج می‌کنند که این موضوع باعث فروپاشی زندگی دختران جوان می‌شود. اما وی ازدواج سالمندان را با هم‌سن خودشان بدون مشکل می‌داند و معتقد است چنانچه سالمندان با افراد هم‌سن‌وسال خود ازدواج کنند، ایرادی ندارد اما در همین موارد نیز اگر فرزندی از زندگی قبلی وجود داشته باشد، بعضا باعث آسیب می‌شود.

**زنانه‌شدن سالمندی در ایران

 سن سالمندی زنان در سال‌های اخیر دو سال کاهش یافته و به ٥٨ سال رسیده است.

بر اساس آمارها در سال ١٣٣٥ در مقابل هر صد زن سالمند، ١١١ مرد سالمند وجود داشت درحالی‌که ٥٠ سال بعد از آن یعنی در سال ٨٥ در مقابل هر صد زن سالمند ١٠٤ مرد و در سال ٩٠ نیز در مقابل هر صد زن سالمند ٩٦ مرد سالمند داشتیم که این آمارها حاکی از زنانه‌شدن سالمندی بوده و این یک واقعیت برای جامعه ماست.

در گذشته سن سالمندی زنان ٦٠ سال بود اما درحال‌حاضر این سن به ٥٨ سالگی رسیده است و مسائلی چون افسردگی، بیماری و ... نیز به این مسئله دامن می‌زند؛ که این عوامل نشان‌دهنده سالمندی زودرس در زنان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
نهمیه راست میگه
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مجردی هم عالمیه
ناشناس
۰۵:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با این اوضاع




بیخیالہ ازدواج..............
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
این خانم آخری راست میگه خدا وکیلی من دنبال زن برای یکی از آشنایان میگردم تا میگم فلان چیز رو قبول داره و توقعش کمه فک میکنه حالا شاهزاده است. مردا چشمشون به دهنشونه البته بعضی ها.مردا هم در عدم ازدواج خودشون کم مقصر نیستند.
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام برای اون دسته از اقایون میگم که گفته بودن توقع خانمها بالاست من خانمی هستم که با مدرک فوق لیسانس و با ظاهری خوب ومناسب با مهریه 5 سکه با اقایی ازدواج کردم که دیپلمه هستند سالی یک بار انهم فقط عید نوروز خرید میکنم شهری که در ان ساکنیم هزار و دویست کیلومتر با شهر زادگاهم وخانواده ام فاصله داره ودرامدمون هم ماهی یک وپانصده اقایون برین کار کنین هستن دخترانی که عاشق مردانگی مردشون هستن و حاضرن زندگیشون رو از صفر بسازن اما شما اقایون تا خانمی خرجش کم باشه فک میکنید بی فرهنگ وعقب افتاده اس یا خیلی زشت وسن وسال داره اما واقعیت اینه که باید خوب بگردید و جفت مناسب با خودتونو پیدا کنید وخودتونم توقعاتتون رو بیارید پایین
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
تعداد زیادی ازمهندسان مابیکارند شاید90درصد چون اقتصاد مملکت خوابیده هیچکس به فکرتولید صنعتی نیست همه اونایی که به پول و پله رسیدند یا پارتی دارن یا دلالن یا دکتر هستندبعد میگن چرا مملکت پیشرفت نمیکنه چرا جونا ازدواج نمیکنن وهزار بدبختی دیگه. اگه مسولان دیگر کشورمون مثل فرماندهان نظامی کشور دستورات رهبررو گوش میکردند الان وضعمون این نبود .
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
خداوکیلی دورازجون معدودجوانهای خوب که امکانات ازدواج دارندیاندارند!اینهمه پسرهای موبلند،زیرابروبرداشته مودم اسبی کرده،آرایش کرده وبعضاباشلوارجین مدل پاره رودست جامعه مونده،پسرهای مردواصیل ومررصفت که مردزن گرفتن باشندووجودکارکردن وزحمت کشیدن وخرج خانواده رادرآوردن،کم شدن،یکسری هم وقتی جنسومیزنن فاز مردی میگیرن
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
متاسفانه هم سوءمدیریت و هم خود ما باعث این مشکلات هستیم.اول از خودمون شروع کنیم وقتی خودمون سنگ پرت میکنیم باید انتظار داشته باشیم بخوره تو سر خودمون.بعضی از ماها با هوس رانیهامون و روابط نامشروع نیازی به شکل سنتی اون نمیبنیم .البته دخترها هم به اینموضوع خلیلی دامن میزنن بحث نمیشه تو چند جمله جمع کرد چند عامل باعث میشه روزگار جوانای ما این بشه
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
دوران،دوران پول و ثروت و قدرته، یه عده فقط از مردم سطح جامعه استفاده می کنن تا خودشونو بکشن بالا تا جاهطلبیشون ارضاع شه، سری تو سرا در بیارن، برو بیایی داشته باشن بقیه اش مهم نیست.تا حالا کدومشون جوابگو بودن؟؟!! هر کاری هم بکنن فقط به خاطر حفظ جایگاهشونه نه منافع ملت.
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
تقصیرماجوانان است که ازاین دولت وحکومت خواسته هامون طلب نمیکنیم ببینید جوانان باچه امکاناتی زندگی میکنند بویژه کشورهای توسعه یافته درصورتیکه درصورتیکه کشورماازهمه لحاظ غنی وثروتمنده. چراباید وضع ما جوونا اکثریت مردم این باشه فقروبدبختی دغدغه اکثرایرانیا سیرکردن شکمشون هستش درصورتی که دراین کشورثروتمند هیچکس نمیبایست چنین دغدغه ای داشته باشدواقعاجای تاسف داره.
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
من دارم ازدواج میکنم به یاری و توکل برخدا . برام دعا کنید دوستان عزیز
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
من 43 سالمه و مجردم،چنتا سوال دارم1- من جوان محسوب میشم یانه؟2-وام ازدواج به من تعلق میگیره یانه؟3-حقوق ماهیانه ام 1 تومنه،یارانه به من تعلق میگیره یا نه؟4-با این اوصاف کسی با من ازدواج میکنه یانه؟
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
بااين فرهنگ غلط مهريه بالا و مسكن و نفقه و بي پولي چطور بريم ازدواج كنيم
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام ای کسانی که میگن کار است توی ملکت ما فقط دولت مردان به فکر خودشان هستند نه مردم با همچین وضعی هیچ کس ازدواج نخواهد کرد
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
همه میشکلات بر میگرده به عدم مدیریت اقا این خانما رو استخدام نکنین یا به صورت محدود و فقط در شغلهایه زنانه الان هر جا میری یه زن نشست پشت میز اون وقت مردا بیکار راه میرن
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مردان پیر هم دل دارند ، و این به کسی ارتباط ندارد .
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
یکی دیگرازدلایل بی رقبتی پسران برای ازدواج این است که متاسفانه دختران نقش خودرافراموش کرده اند وخانمی کردن بلدنیستند.نبایدفراموش کردکه یک زن قبل ازاینکه هرچیزی باشد زن است وبایستی نقش خود رادرخانه به خوبی ایفاکند.قدری دوروبرخودرانگاه کنیم ایااینچنین است.
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
من نمیخواهم خدایی نکرده نوک پیکان را به سمت غرب ببرم و آنها را به اصطلاح بعضی مثلا روشنفکران اگو کنم ،فقط کمی فکر لازم است که متوجه شویم چقدر تا آرمان های انقلابیمان پس از 40 سال فاصله داریم یاد شهدا و امام آنها بخیر و نیکی باد ان شاالله
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
خیلی جالب میشد از میزان اشتغال خانمها نسبت ب اقایون هم ییه امار بزارید درسته که حقوق زن و مرد ( حقوق اجتماعی) یکسان هسست منتهی تو همه جوامع تقریبا مرد نان اور خانه هستت وقتی تحصیلات پسر تموم میشه سربازی بعدشم باید کلی بگردی. ک ببینی یه اداره یا شرکت شمارو با زور التماس قبول میککنه یا نه اخه چرا باید دخترها اینهمه شاغل باشن مگه قراره دخترا برن خواستگاری ؟؟؟پسری رو ک کار نداره کی زن بهش میده اما دختریو ک شغل داره من ندیدم بره خواستکاری کسی کلا همه چیز برمیگرده ب اشتغال خانمها ک الان سهم زیاد بازار کارو گرفتن با حقوق چندر غاز
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
وااااای 58 سال که سنی نیست که بهش بگیم سالمند......
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام بنده بعد از ۲۴ سال درس خوندنو ۲سالم خدمت حالا۲۶ ساله دارای مدرک کارشناسی مخابرات دانشگاه سراسری هستم که بعد از این همه دوندگی کردن تویه یه شرکت مخابراتی مشغول شدم با حقوق چندرقاز که همش میره واسه کرایه خونه و خورد و خوراک حالا شما بگید ایا با این تفاصیل حتی فکر کردن به ازدواج هم خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
با اعلام عذرخواهی از تمام جوانان ،اعلام میکنم کار هست ولی لیسانسه بیسواد ما میخواهد چون فقط یک لیسانس بی ارزش گرفته بشه رییس سازمان فلان با حقوق ماهیانه 9 میلیون تومان و وام مسکن 700 میلیونی و .... بله واقعا اینطور کاری نیست. جوان عزیز توجه کوچکی به دور و بر خودت بنداز و مبحث جدید اقتصاد مقاومتی که آقامون(رهبر عزیز انقلاب) اون رو طرح و طراحی کرده و به ملت ارائه دادن رو مورد بررسی قرار بده ،و اون لیسانسی رو که از روی بیسوادی و روی ناچاری و به جهت عقب انداختن انگ بیکار گرفتی رو کنار بذار و بعد برو سراغ یه حرفه ای ،مثل تراش سنگ قیمتی،مکانیکی،باطری سازی و هزار و یک حرفه و دانش دیگه که مملکت به او نیاز داره رو انتخاب کن و در موردش یه مطالعه دقیق کن (انشاالله که دانشگاه این یک کار رو بهتون نشون داده ، منظورم طرز درست مطالعه و تحقیق کردنه)و آموزش ببین و یاعلی بگو و دست به زانو بگیر و کار رو شروع کن تنبلی و تن پروری کافیست،!! لطفا هر کسی خواست به این موضوع انتقاد کنه اول خوب فکر کنه بعد هرچی دل تنگش خواست بسراید،لطفا لطفا لطفا
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
یادگرفتن حرفه درسته
میگی لیسانس رو کنار بزار
وقتی کسی لیسانس گرفته حدود23یا24سالشه
بعد میبینه بیکاره
مجبوره بره دنبال یک حرفه و هیچ چیزی هم بلد نیست چون مشغول تحصیل بوده
حدود5یا6سال باید به عنوان یه شاگرد فقط باید باشه تا بتونه یه حرفه رو درحد بالا یاد بگیره تا بتونه مستقل کار کنه
چون شاگردی منبع مناسبی نیست
بعد این ک حرفه رو کامل یاد گرفت باید مغازه بزنه
مغازه رو کرایه میکنه باید کلی پول مغازه رو بده
الان حدود30سالش هست یا بیشتر ولی هیچ سرمایه ای نداره
باید چندسال بگذره تا سرمایه جمع کنه
ب خاطر همین سن ازدواج میره بالا
محمد
۱۵:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
ببین دوست عزیز،
من فوق لیسانس یکی از رشته های مهندسی دارم از دانشگاه سراسری، یه کتاب از انتشارات یکی از بهترین دانشگاههای ایران چاپ شده به نامم. دو تا مقاله ISI دارم. 7-8 تا مقاله داخلی. همه این کارا رو با یکی از دوستام انجام دادیم. الان اون رفته یکی از دانشگاههای آمریکا داره دکتری میخونه، گفت که به ایرانم بر نمیگرده، منم موندم ایران و دو سالم رفتم سربازی. الان 27 سالمه، هر جا هم که میرم کار نیست. من حاضرم نه با اون مبلغی که شما میگی، فقط ماهی 1 تا 1.5 هم کار کنم و ازدواج کنم. اما نیست. هر جا میرم، نمیگه چقدر سواد داری، میگه از طرف کی اومدی.
با این اوصاف چطور میتونم ازدواج کنم؟ الانم دارم فکر میکنم که برم یا مسافر کشی یا تاکسی تلفنی.
.
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مهریه بالا .چشم توهم چشمس حسادت . بی کاری.
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
1. چشم توهم چشمی 2.توقعات بالای دختران3.بی کاری 4.مسکن 5.پس مجردی را عشق است .
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
وقتی جهاد کشاورزی استان خوزستان مثل حموم زنانه 75 در صد دختر استخدام میکنه میخواید معجزه شود همه چیز بر می گردی به سو مدیریت
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
فاصله سنی بینه مرد وزن در زمان ازدواج باید حداقل هفت سال باشدیعنی مرد با ید بزرگتر باشد وحداکثر 15 سال این باعث روابت بهتر زناشوعی و جنسی درطول زندگی میشود واز زن دوم هم خبری نخواهد بود
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهترین فاصله سنی میان زن و مرد 3 تا 5 سال است نه 7 تا 15
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام. شاید دخترایی بادرصد کم باشند که بخاطر این دید که آزاد باشند و مرفه هم هستند نخواهند ازدواج کننند . اما درصد بالایی از دختران مایل به ازدواج و تشکیل خانواده هستند. اکثر پسرا ها هم بخاطر مشکلات اقتصادی و شاید در بعضی بخاطر بی عرضگی حال و حوصله ای برای ازدواج ندارند. و بعضی هم مانند همان درصد کم دخترا تنهایی و آزادی و خوشگذرانی را بیشتر ترجیح می دهند. و این را هم بگویم که درصد ایمان و توکل در بین جوانهای ما خیلی پایین است.
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
فرمول حل مشکلات دنیای امروز ما فقط پوله
ولی ما که نداریم مثل بعضیا
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا خیلی بد شده روزگار ما ! درسته من همیشه مثبت فکر میکنم و با بقیه کار ندارم ولی باید فکری به فکر جامعه ما بکنند !

رهبری همیشه در خطبه های خود می گوید ازدواج جوانان را سخت نگیرید ولی کجاست گوش شنوا

در کل واقعا الان در شهر ما الان دختر های 14 تا 20 سال ازدواج می کنن و بقیه خونه می مونن و همچنین سن پسر ها هم از 26 تا 35 اکثریت و حتی دیده شده پسر 38 ساله دختر 15 ساله گرفته ولی خب آیا این ها برای یک جامعه اسلامی که یکسری آرمان اسلامی دارد زنگ خطر نیست

دختر در 9 به سن بلوغ میرسه 15 ازدواج میکنه ! با یک پسر 30 ساله !
پسر ایرانی در سن 15 به بلوغ میرسه در 30 سالگی ازدواج میکنه !
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
توقعات بیجای دختران باعث شده که هم خونه بابا بمونن
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
پير مردهاي باز نشسته با چند كار دولتي و حقوق باز نشستگي اگه نرن ازدواج كنن ... پس ما جونا بريم
بااين فرهنگ غلط مهريه بالا و مسكن و نفقه و بي پولي چطور بريم ازدواج كنيم
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
بله اینطوره بازنشسته میشن دوباره قراردادی برمیگردن سرهمون شغل سابق
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا من سی و هفت سال سن دارم دختر هم فراوان هست ولی واقعا به دلیل ازدواج نمیکنم اول اینکه واقعا دولت حمایت از جوانان ندارد ما هیچ چیز نمیخواهیم فقط یک وام خوب بدهد تا به یک شغلی برسیم وقت ی دولت سه تومن وام ازدواج میدهد که قیمت یک یخچال هم نیست دوم اینکه واقعا اینروزها دختران بعد از ازدواج توقعشان بالا میرود و مدام انتظارات بیجا دارن میری وام بگیری دویست تا ضامن میخواهند آدم در کشور خودش اعتبار ندارد اما بدانید اه این دختران و پسران دم بخت که واقعا بعلت فقر نمیتونن ازدواج کنند باری خیلیها بد میشود
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا 37 سال جزو جوانان حساب میشه؟
ارش
۲۰:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
من الان 2 سال دنبال کارم - کارکه چه عرض کنم بگم بیگاری بهتره درنهایت خواستم وام بگیرم یه پراید بندازم مسافرکشی کنم رفتم بانک طرف میگه اول یه 6 -7 تمن بذار بعد 6 ماه بهت 11 تمن وام میدیم البته 2 تاهم ضامن میخوان - اخه اگه من 6 ملیون داشتم یه پیکان میخریدم دیگه چه نیازی هست وام گیرم
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
دخترها دنبال پسرشاه پریون هستند برای همین میمونن
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
اون آمار آخری که نسبت تعداد مردان سالمند به زنان سالمند رو در 55 سال گذشته مقایسه میکنه نشون میده که کلا مردان سالمند داره تعدادشون کم میشه واین یعنی کاهش عمر مردان یا به عبارتی مرگ و میر بیشتر در مردان (که طبق همون آمار در حال افزایشه)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مگه بدشون میاد تشکیل خانواده بدن با کدوم پول ؟ پسرا کار ندارن که برن زن بگیرن
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
شهر های با فرهنگمون پیرمرداشون فیلشون یاد هندستون کرده زن جوون میگیرند
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
اولا مردها کمتر موفق به درک دوران پیری میشوند .
ثانیا نقش ثروت آنچنان پر رنگ شده که دختران جوان بدون توجه به جوانان شاد و شنگول با وجود کمالات طبیعی دوران جوانب به آنان پشت کرده و فقط برای رسیدن به ثروت پیران را ترجیح میدهتد .
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
راس میگه بنده خدا
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
بنده تحصیلات لیسانسو به پایان رساندم و خیلی دلم میخواهد ازدواج کنم ولی متاسفانه نه پول نه کار کارم که ازدواج کنم . ما درس خوندیم برای مملکت خدمت کنیم .چند تا دوست دارم که اونا درسو از اول گذاشتن کنار و دنبال کار ازاد بودند الان اونا زن دارن خونه دارن منم هیچی باید مثل گداها دستمال پهن کنم دو نفر از دوستانم که تحصیل کرده بودن رفتن خارج برا ادامه منم دارم همچنین نگاه میکنم هزینه شو ندارم که برم ولی تلاش باید کرد که فلنگو بست از اینجا . چند وقتیه که علاقه به ازدواج دیگه با وجود مشکلات کم رنگ شده متاسفانه یعنی باید هم بشه چون با این شرایط نمیشه کلا ازدو اج کرد :((((((
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
بیا من جوون و۲۹ساله... ۷سال درس خوندم دانشگاه بهترین دوران جوونیم که میتونستم حالایه حرفه یاد بگیرم وپول کردم تو جیب دانشگاه دوساله دنبال کارم تو دکه پفک میفروشم...خرج پول توجیببم موندم تو میگی یعنی یکی دیگم بریم بدبخت کنیم؟
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
من بخدا دلم میخواد ازدواج کنم اما به زحمت میتونم خرج خود ما در بیارم من یه فوق لیسانس بیکار هستم که ميرم کارگری پس چطور انتظار دارید که یه دختر با من ازدواج کنه ميره با یه پیرمرد که بعد از فوتش لااقل یک عمر راحت زندگی کنه
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
درست ميگي
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
واقعا چرادقیقا آمار نمیگیرین که.چند درصد دخترا بخاطر توقع زیاد ازدواج نمیکنن .کاری نیست که پسر انگیزه برای ازدواج داشته باشه .
ارش
۲۰:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
اکثرا شرکت های خصوصی هم یه 7 - 8 سالی هست که فقط دخترا رو استخدام میکنن . دیروز یه اگهی دیدم یارو برای مغازه ی فروش کاشی یه دوشیزه میخواست ولی من بیکارم یا یه کابینت فروش بود خانم میخواست ولی پسرا موندن بیکار . بعد دختر میره کار میکنه کم کم روش بازمیشه و...
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
واقعا کار نیست ....هرجامیبینی پارتی باید باشه....کارگری هم افغانیا پرن....کدوم دختر آخه ....والاه درحال حاضر تو ایران با دختر ایرانی ازدواج کردن اشتباه محض.....واقعاتاسف.....
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
مهمترین قسمت این مشکل دولت ها هستند که شرایط اقتصادی بدی در جامعه حاکم کرده اند . واقعا در ابتدایی ترین نیازهای زندگی مانده ایم .چگونه فردی که حداقل های زندگی را ندارد اون هم در کشور پرثروتی مانند ایران میتونه به فکر ازدواج و مسائل دیگر باشد ؟؟
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
.ماکه جوون نه کار گیرمون میاد نه پول توجیبی بعد میگین دخترا قصدازدواج ندارن چراااا اینو میگین پسرا تمایلی برای ازدواج ندارن مگه دخترا قراره برن خواستگاری که همچین چیزی کمه این پسران هستن که تمایلی برای ازدواج ندارن چرا چون کارنیست مملکت دچارهرجومرج شده مالیسانس گرفتیم حتماباید پارتی داشته باشیم تابریم سرکار....
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
قربونت برم وقتی میری خواستگاری دخترها هزارتا خواسته دارن و کلی شرط و شروط