سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

دوستی موسیقی با اقوام ایرانی

برای شناساندن موسیقی مازندران با دیگر اقوام ایرانی باید ارتباط بیشتری برقرار کرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست گروه موسیقی کایر مازندران با بیان اینکه مازندرانی ها به مهمان نوازی معروف هستند اما موسیقی مارندرانی در کشور به خوبی معرفی نشده است گفت: با همکاری اساتید موسیقی مازندران تصمیم گرفتیم میان موسیقی مازندران با موسیقی دیگر اقوام ایرانی با نام کایر دوستی برقرار کنیم.

سید جمال محمدی از برگزاری چند کنسرت در داخل استان و با حضور اساتید موسیقی اقوام ایرانی خبر داد و افزود: با این روش و همکاری با دیگر اقوام ایرانی می توانیم فرهنگ مازندران را به سراسر کشور معرفی کنیم.

وی گفت: برنامه های فرهنگی هنری را باید به دست کارشناسان سپرد٬ تا شاهد اجرا و معرفی بهتر فرهنگ مازندران به کشور ودنیا باشیم.

سرپرست گروه موسیقی کایر گفت: متاسفانه سرقت هنری دغدغه هنرمندان است که هر سال بیشتر می شود و حتی برخی به دلیل شباهت چهره با هنرمند شناخته شده از هویت آنها سوء استفاده می کنند.

سید جمال محمدی که ۴۸ بهار از عمرش گذشته ٬ آهنگ ساز ٬ محقق٬ پژوهشگر درزمینه موسیقی اقوام ایرانی و نیز ترویج دهنده موسیقی ایرانی به ویژه مازندرانی است و تا کنون در بیشتر کشورهای آمریکایی٬ اروپایی٬ کانادا٬ سوئد و ترکیه اجرای موسیقی داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، دوستی ، موسیقی ، اقوام ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.