سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمی از پناهجویان افغانستانی در دانمارک پذیرفته می‌شوند

سفیر دانمارک در کابل: نیمی از افغان‎های خواستار پناهندگی در دانمارک، در این کشور اروپایی پذیرفته خواهند شد.

به‎گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اوفی ولف هیچل؛ سفیر دانمارک در کابل در دیدار روز گذشته خود با سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد: نیمی از مهاجرین افغانی خواستار پناهندگی در دانمارک، در این کشور اروپایی پذیرفته خواهند شد. 

در این دیدار، دو طرف در رابطه با مشکلات پناهجویان افغانستانی و نیز آن‎دسته از مهاجرینی که داوطلبانه یا مطابق با تفاهمنامه از دانمارک  به کشورشان بازمی‎گردند، گفتگو کردند.
 
 بلخی گفت: در تفاهم‎نامه‎ای که بین افغانستان و دانمارک درسال ۲۰۰۴ به امضا رسیده است اختلاف نظر وجود ندارد و به‎علاوه بازگشت  داوطلبانه مهاجران نیز ذکر شده است.
وی تاکید کرد: بازگشت توسط چارتر خلاف تفاهم نامه دو کشور، حکم ریاست جمهوری افغانستان بوده و با نظر این وزارت نیز سازگاری ندارد.

هم‎چنین بلخی از دانمارک خواسته است که در امر پذیرش درخواست مهاجرین افغانستانی شرایطی چون  ناامنی، اطفال، زنان و آسیب دیدگان را در نظر داشته باشند و در خواست این دسته از افراد را رد نکنند.

در همین حال، سفیر دانمارک به تعهد کشورش در امر بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغانستان تاکید کرد و افزود: اگر مهاجرین داوطلبانه به کشور خود بازنگردند، حق کسانی که واجد شرایط برای پذیرش هستند ضایع می‎شود.

 وی در پایان تصریح کرد: بعد از تفاهم نامه میان افغانستان و دانمارک رابطه خوبی بین دو کشور ایجاد شده و بیش از نیمی از تبعه افغان که خواستار پناهندگی در کشور دانمارک هستند، پذیرفته خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، دانمارک ، کابل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.