سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

رعایت حقوق خانواده با عمل به تعهدات

آموزش حقوقی همراه با عمل به تعهدات در حفظ حقوق خانواده موثر است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست هم اندیشی مشاور نماینده ولی فقیه در امور بانوان در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص در خانواده گفت: نکته مهم در حقوق خانواده عمل و پایبندی به تعهدات است و صرف داشتن آگاهی کافی نیست.
حجت‌الاسلام عبدالهی گفت: واقعیت های موجود در زندگی اجتماعی امروز با دهه های پیشین متفاوت شده است و باید راهکارهای ارائه شده در این خصوص نیز بروز باشد.
وی افزود:‌ تغییرات در زندگی های خانوادگی امروز باعث ایجاد رفتارهای متفاوت شده است و باید مشاوران در این راستا اطلاعات مشاوره ای خود را تغییر دهند.
وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در جوانان گفت: باید تحقیقات میدانی انجام شود تا علل و عوامل این افزایش سن پیدا و راهکارهای مناسبی برای آن اندیشیده شود.
حجت الاسلام عبدالهی افزود: گسترش تفکر غلط غربی در جامعه ، تبلیغات سوء ماهواره های خارجی ، رواج بی مسئولیتی در خانواده ها و بویژه در جوانان ، فرزنددار نشدن زوج های جوان بدلیل عدم مسئولیت پذیری از مسائلی است که باعث آسیب های اجتماعی در جامعه شده است و باید تمامی ظرفیت های جامعه را در راستای کاهش این آسیب ها بکار گیریم.
وی گفت: باید از پتانسیل آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد نیز در این امر کمک گرفت.
مشاور نماینده ولی فقیه در امور بانوان نیز گفت: باید تفکر مشاوران خانواده ، اسلامی باشد نه تفکرات غربی زیرا این تفکرات غربی با جامعه اسلامی در یک سو نمی باشد و باعث معضل های اجتماعی در بحث خانواده می شود.
خانم جواهری افزود: کاهش آسیب های اجتماعی منجر به کاهش طلاق بعنوان بزرگترین آسیب اجتماعی و هچنین تحکیم خانواده و می شود .
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، رئیس ، کل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.