سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز،

ممنوعیت فعالیت کشاورزی در محوطه باستانی ایوان کرخه

فعاليت کشاورزي در محوطه باستاني ايوان کرخه ممنوع اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير پايگاه ميراث فرهنگي و گردشگري ايوان كرخه  گفت :  با توجه به اهميتي كه اين محوطه تاريخي از نظر باستان شناسي دارد در نشستي با حضور مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي ، كارشناس ميراث فرهنگي استان خوزستان و ميراث فرهنگي دزفول مقرر شد در سال زراعي جديد هيچ گونه كار کشاورزي در اين محوطه تاريخي انجام نشود.

يعقوب زلقي افزود : برنامه كاوش كاوشگران ايراني از محوطه ايوان كرخه نيز در دست بررسي است كه با ممنوعيت كشت و همكاري دانشگاه آزاد در اين خصوص مرمت و كاوش آغاز خواهد شد .

وي با اشاره به اعلام آمادگي دانشگاه آزاد اسلامي  واحد دزفول براي تاسيس پژوهشكده ميراث فرهنگي به منظور انجام مطالعات بر روي اشياي تاريخي خبر داد و اظهارداشت : آخرين حفاري در محوطه ايوان كرخه مربوط به دهه 50 مي باشد كه توسط رومن گيرشمن باستانشناس فرانسوي انجام شده است .

محوطه باستاني ايوان كرخه كه به شماره 47 در سال 1310 خورشيدي به ثبت ملي رسيده است در 20 كيلومتري شمال غربي شهر شوش واقع شده و يكي از بزرگترين شهرهاي مدفون شده ساساني است كه تنها بخش اندكي از بناي اين شهر باستاني باقي مانده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.