سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

خطر داغ سرایت تب برفکی در بین دام های استان سمنان

شیوع این بیماری خطرناک می تواند به صنعت دام استان اسیب جدی وارد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان ، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر در این استان افزود: با توجه به آغاز حرکت دامداران و عشایر این استان از مناطق قشلاقی در شرق و مرکز استان سمنان به سمت ییلاقات استان و چراگاه‌های ییلاقی در صورت بی‌توجهی به نکات بهداشتی و استفاده از آبشخورهای مشترک بین‌راهی، تراکم بالای دام چه در حین انتقال و چه در مراتع و... می‌تواند به بروز و شیوع بیماری تب‌برفکی در جمعیت دام‌ها بیانجامد.
محمد سعیدی ضمن هشدار به دامداران و خصوصا عشایر این استان در مورد خطر شیوع و انتقال تب برفکی اظهار داشت: شیوع این بیماری خطرناک می تواند به صنعت دام در این استان آسیب جدی وارد کند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بر دوری گله‌های دامی عشایر از آبشخورهای اشتراکی بین راهی تاکید کرد و گفت: با رعایت نکاتی ساده می‌توان از تحمیل خسارات جبران ناپذیر به اقتصاد عشایر و صنعت دامپروری جلوگیری کرد.
سعیدی با بیان اینکه بروز این بیماری می‌تواند به یک اپیدمی در بین جمعیت دامی این استان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: رعایت فواصل بین گله‌ها، قرنطینه دام‌های آلوده، استفاده از نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های دامپزشکی و خصوصا بهره‌گیری از ضدعفونی‌ها و آموزش کارگران و دامداران می‌تواند به عبور از این شرایط کمک کند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه انتقال و انتشار بیماری‌هایی مانند تب‌برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک علاوه بر دام‌ها به محیط‌زیست نیز آسیب می‌رساند، افزود: دامداران باید در صورت مشاهده علائم این بیماری یا وجود دام آلوده به سرعت مراتب را با کارشناسان در میان بگذارند
انتهای پیام //ف
برچسب ها: تب برفکی ، دام ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.