سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه شرایط برای بهبودی روابط با ترکیه را نامساعد دانست

وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد: شرایط برای بهبودی و عادی سازی روابط میان روسیه و تركیه مساعد نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه خود در رابطه با اظهارات اخیر وزیر خارجه تركیه كه به گام های كشورش برای بهبودی روابط با روسیه اشاره كرد، خاطرنشان كرده است: شرایط لازم برای عادی سازی روابط روسیه و تركیه به وجود نیامده است.

براساس اطلاعات رسانه های روسی، مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه تركیه در گفت وگو با شبكه تلویزیونی « حابر» تركیه با اشاره به سرنگونی هواپیمای نظامی روسی توسط جنگنده تركیه گفت كه آنكارا گام هایی را برای بهبودی روابط با مسكو بر داشته است.

دربیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است : وزیرخارجه تركیه بار دیگر استدلال های طرف تركی در مورد سرنگونی بمب افكن روسی را تكرار و واقعیت این حادثه را دوباره تحریف كرد. اما از هیچ یك از گام هایی كه چاووش اوغلو مدعی آن برای بهبودی روابط با روسیه شده اطلاعی نداریم.

دربیانیه امده است: متاسفانه اظهارات وزیر خارجه تركیه از چارچوب كارزار اطلاعاتی برای تحریف واقعیت ها در روابط این كشور با روسیه فراتر نمی رود. در شرایط كنونی هیچگونه شرایطی برای مطرح كردن مساله بهبودی روابط روسیه با تركیه وجود ندارد.

تركیه در24 نوامبر 2015(سوم آذر 1394) یك فروند جنكنده - بمب افكن روسیه را در حریم هوایی سوریه هدف قرار داد و سرنگون كرد؛ یكی از خلبانان این بمب افكن هنگام فرود با چتر نجات، به دست عناصر مسلح تركمن كشته شد.

حمله تركیه به هواپیمای جنگی روسیه هنگام انجام عملیات علیه گروه های مسلح، باعث تیرگی روابط دو كشور شد. مسكو بارها از آنكارا درخواست كرده كه قاتلان خلبان روس را تحت تعقیب قرار دهد.

علاوه بر آن مسكو بر معذرت خواهی رسمی آنكارا و پرداخت غرامت به روسیه بخاطر سرنگونی هواپیمای روسی از سوی تركیه اصرار دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.