سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم پرداخت معاشات معوقه و هشدار معلمان بامیان به تعطیلی صنوف درسی

شماری از معلمان قراردادی در ولايت باميان هشدار می دهند در صورتی كه معاشات سال گذشته شان پرداخت نشود، دروازه های مكاتب را مسدود خواهند كرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،محرم علی يك تن از معلمان قراردادی در ولسوالی شيبر می گويد:معاش سال 1394 تاكنون از سوی معارف اين ولايت پرداخت نشده است.

جواد يك تن ديگر از استادان اين ولايت گفت:  ما از دكانداران اجناس مورد نياز خود را به قرض خريديم، تاخير در پرداخت معاشات سبب بی اعتبار شدن ما نزد جامعه می شود.

آنان هشدار می دهند در صورتی كه رياست معارف و اداره محلی باميان معاش استادان قراردادی اين ولايت را به زودترين فرصت پرداخت نكند، ديگر حاضر به انجام وظيفه نيستند.

در همين حال مسوولان رياست معارف اين ولايت می گويند:‌ معاش شماری زيادی از استادان قراردادی پرداخت شده و اين مشكل را چندين بار با وزارت معارف در ميان گذاشته اند.

محمد ايوب اميری سرپرست رياست معارف باميان در این باره گفت: در سال گذشته 2775 معلم قراردادی از سوی معارف اين ولايت استخدام گرديده بود اما به دليل كمبود بودجه معاش شماری از اين استادان تاكنون پرداخته نشده است.

 در حدود پنج ماه قبل نيز صد ها استاد قراردادی اين ولايت دست به اعتراض زده بودند اما از سوی معارف و اداره محلی باميان به آنان وعده داده شده بود كه تا دو ما ديگر معاشات شان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.