سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

كودپاشي 150 هكتار از مراتع مهاباد در سال جاری

در اجرای طرح مرتعداري و با همكاري بهره برداران ، امسال در بيش از 150 هكتار از مراتع شهرستان مهاباد ، عمليات كودپاشي اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به نقل از رییس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد ، به منظور تقويت پوشش گياهي ، افزايش بازده مراتع و تشويق بهره برداران براي استفاده بهينه از مراتع ، هر سال در دو نوبت بهاره و پاييزه ، مراتع ، كودپاشي می شود که امسال این عملیات در بيش از 150 هكتار از مراتع اين شهرستان اجرا خواهد شد.

حسيني افزود: در اجرای مرحله بهاره عمليات كودپاشي که از فروردين امسال آغاز شده، تاكنون در 55 هكتار از مراتعي كه در آنها طرح مرتعداري اجرا شده، عمليات كودپاشي انجام شده است.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد با بیان اینکه امسال در مجموع بيش از دو تن و 750 كيلوگرم كود در مراتع اين شهرستان توزيع شده است. اضافه کرد : بر اساس استانداردها ، در صورت بارش باران ، عمليات كودپاشي در مراتعي كه داراي 70 درصد پوشش گياهي باشد ، صورت مي گيرد.

حسيني با اشاره به اينكه بيش از 21 هزار هكتار از مراتع اين شهرستان زیر پوشش طرح مرتعداري هستند ، افزود : در قالب اين طرح و بر اساس يك برنامه زمان بندي پنج تا هفت ساله ، مراتع در دفترخانه هاي رسمي به بهره برداران واگذار و عمليات مرتعداري از جمله ساخت آبشخور ، كودپاشي و بذركاري در مراتع انجام مي شود.

وي از دامداران خواست سرانه مميزي دام و مرتع را رعايت و با خودداری از چراي زودرس و ديررس دام ، از تخریب مراتع جلوگيري كنند.

گفتنی است ؛ چهار هزار و 600 نفر بهره بردار شهرستان مهاباد از بيش از 197 هزار هكتار مرتع این شهرستان برای چرای دامهای خود استفاده می کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها: کودپاشی ، مراتع ، مهاباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.