سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از دو هزار هكتار به سطح باغ هاي كهگيلويه و بويراحمد افزوده شد

رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه‌وبويراحمد گفت: در راستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، از سال 92 تا 94 حدود دو هزار و 222 هكتار به سطح باغ هاي اين استان افزوده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگاني افزود: در سال 92 حدود 639 هكتار، در سال 93 حدود 753 هكتار و در سال 94 حدود 830 هكتار توسعه باغات در كهگيلويه و بويراحمد انجام شده است.
وي بيان كرد: سيب، مركبات، انگور،انار و زيتون از جمله درختان كاشته شده در كهگيلويه و بويراحمد است.
گوهرگاني اظهار كرد: خريد و توزيع نهال استاندارد، تجاري‌سازي باغ ها، نظارت بر كاشت اصولي، تغذيه و آموزش از مهم‌ترين اقدام هايي است كه در راستاي دستيابي به اهداف كمي و كيفي توسعه ي باغ هاي استان انجام شده ‌است.
وي عنوان كرد: براي متوسط دوره برنامه ششم از سال 95 تا 99 يك برنامه هزار و 200 هكتاري توسعه باغ در دستور كار جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: باغ هاي جديد در زمين هاي شيبدار و بدون كشت احداث مي شود.
گوهرگاني ادامه داد: در راستاي اجراي طرح اصلاح و افرايش بهره وري در سال 92 حدود 143 هكتار از باغات قديمي استان اصلاح شد و اصلاح ساليانه 210 هكتار از باغات نيز در دستوركار قرار دارد.
وي اضافه كرد: در سال 92 توليد محصولات باغباني كهگيلويه و بويراحمد حدود 188 هزار تن بود كه اين ميزان 93 بيش از197هزار تن و در سال 94 حدود 215 هزار تن بود است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: سطح باغ ، توسعه ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.