سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

موفقیت محققان اصفهانی در ارتقاء ابرخازن ها

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در انجام طرحی آزمایشگاهی با استفاده ازفناوری نانو موفق به افزایش ظرفیت ذخیره‌ انرژی و عمر ابرخازن ‌ها شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو علی ‌اصغر انصافی یکی از محققان این طرح از استفاده نتایج این تحقیقات درحوزه‌هایی همچون حمل‌ونقل، هوافضا و پزشكی خبر داد.

وی افزود:درحال حاضرنیروگاه‌های سوخت فسیلی بخش عمده‌ انرژی موردنیاز شهرها را تولید می‌كنند كه عامل اصلی نشرگازهای گلخانه‌ای وآلودگی‌های زیست محیطی هستند.

انصافی تصریح کرد:با فناوری‌های فعلی هیچ یك ازمنابع تجدید پذیر انرژی به لحاظ اقتصادی توانایی جانشینی سوخت‌های فسیلی را ندارند اما استفاده از وسایل ذخیره‌ انرژی از جمله ابرخازن‌ها می‌تواند تا حدود زیادی استفاده از منابع طبیعی تأمین انرژی را توسعه دهد.

این محقق چگالی بالای انرژی و توان مناسب را به‌عنوان 2 مزیت مهم ابرخازن‌ها معرفی كرد و گفت: روش مورد استفاده در این پژوهش برای تولید الكترود به كار برده شده در ابرخازن‌ها، آسان، سریع، كم‌هزینه و سازگار با محیط زیست است.

نتایج به‌دست‌آمده از آزمون‌های الكتروشیمیایی حاكی از آن است كه مقدار ظرفیت الكترود تولید شده 674 فاراد بر گرم در چگالی جریان 1 آمپر بر گرم بوده است، این الكترود پس از 500 دوره‌ شارژ و تخلیه، حدود 80 درصد ظرفیت اولیه‌ خود را حفظ كرده كه نشان‌دهنده پایداری خوب این تركیب است. 




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.