سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رقابت سالم در انتخابات، رشد کشور و حفظ منافع ملی را به همراه دارد

یک استاد دانشگاه گفت: رقابت سالم در انتخابات رشد کشور و حفظ منافع ملی را به همراه دارد.

حجت‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اهمیت مرحله دوم انتخابات که در دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما به خرد جمعی و تک تک رأی افراد احترام گذاشته و در حال حاضر نیز احزاب باید با حفظ آرامش، توجه به اصول و آرمان‌هایی که قانون اساسی، امام خمینی(ره)  ،مقام معظم رهبری و نیز رئیس جمهوری همانند دور اول انتخابات مجلس به رقابت سالم تاکید کردند، توجه کنند تا شاهد رشد کشور و حفظ منافع ملی باشیم.

 وی با اشاره به اینکه مسئله اعتدال و عدم افراط گرایی در نظام سیاسی کشور مورد پذیرش قرار گرفته است، ادامه داد: از این رو باید در همه اثنای حکومت جمهوری اسلامی و به خصوص احزاب مختلف، مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمیان با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی احزاب را به عنوان یک عنصر مهم دموکراسی پذیرفته و نسبت به این امر اسلامی نظر کاملا مثبتی دارد، افزود: با وجود همه مسائل پیرامون احزاب و عدم رشد آنها در دوران پس از انقلاب، آنها را مورد پذیرش قرار داده است.

این استاد دانشگاه پیرامون ضرورت هماهنگی میان احزاب پس از انتخابات تاکید کرد: بحث وحدت و منافع ملی در نظام سیاسی، در بیانات مقام معم رهبری و نیر رئیس جمهور مورد توجه قرار دارد و همه ما باید در محور قانون اساسی و اسلامیت قرار گرفته و همچنین باید در مقدمه و اصول متعدد قانون اساسی به ارتقا و رشد آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت یک امر عقلی است، خاطر نشان کرد: مستندات و مندرجات دینی و قرآنی و همچنین مسئولان و سردمداران کشور به بحث وحدت توجه ویژه داشته‌اند بنابراین احزاب که عهده دار هدایت مردم در نظام سیاسی هستند در وحله اول لازم است خودشان تحت پیشبرد اهداف نظام، وحدت داشته تا بتوانند این وظیفه هدایت و رهبری را به درستی به انجام برسانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.