سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت فرماندار نیشابور برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار

معاون استاندار و فرماندار نیشابور از فرهیختگان، اندیشمندان، صاحب نظران، اساتید، شاعران و هنرمندان برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، غلامحسین مظفری ضمن دعوت از مقامات کشوری و استانی گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان برای این میزبانی آمادگی کامل دارند.

وی افزود: همه ساله در 25 فروردین روز ملی خالق سیمرغ" شیخ فریدالدین عطارنیشابوری" این شاعر و عارف نامی ملی، مراسم بزرگداشتی در نیشابور برگزارمی شود.
شیخ فرید الدین محمد ابن ابراهیم عطار نیشابوری شاعر و عارف فرهیخته حدود سال 540 هجری قمری در کدکن از توابع نیشابور متولد و در حدود سال 618 هجری قمری در قتل عام نیشابور توسط مغولان به شهادت رسیده است .
از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرار نامه، مختار نامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذکره الاولیاء اشاره کرد.
عطارنیشابوری از شاعران بزرگ و عارفان نامدار ایران است که مقام و تاثیر وجودی او در تاریخ و اندیشه و تفکر معنوی ایرانی و اسلامی بسیار مهم و قابل توجه است.
جایگاه عطار نیشابوری در میان شاعران عارف ایران زمین بسیار مهم و استوار است و شعرعرفانی فارسی که با سنایی آغاز می شود در عطار به مرحله کمال و پختگی خود می رسد و اوج خود را در آثار جلال الدین مولوی می یابد.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.