سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

فراخوان پژوهشی «احیای هویت و کرامت زن مسلمان »

فراخون پژوهشی «احیای هویت وکرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی» منتشر و در خراسان شمالی توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: نظر به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق فرایند نگاه متعالی و مترقی اسلام به زن در جامعه و جایگاه مساجد در تحکیم بنیان خانواده و احیای کارکردهای اصلی نظام خانواده با رویکرد "بازیابی هویت زن مسلمان در نظام اجتماعی این فراخوان پژوهشی منتشر و هم اکنون از سوی معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور در اختیار استان ها قرار گرفته است.

هاشم شیرازیان محورهای این فراخوان را مبانی نظری، زمینه های تحقق، راهبردها و راهکارهای «احیای هویت وکرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی» اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس این فراخوان آثار می بایست در قالب مقاله، پایان نامه و کتاب ارائه شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به موضوعات پیشنهادی این فراخوان گفت: کارکرد مسجد در گفتمان سازی نگاه متعادل اسلام به زن مسلمان در جامعه، نقد و بررسی وضعیت فعلی حضور و فعالیت زنان در مساجد، نقش مسجد در احیای کارکردهای اصلی نظام خانواده از اهم موضاعات این فراخوان است.

شیرازیان همچنین نقش زن در تحقق اقتصاد مقاومتی(فرهنگ سازی، اصلاح الگوی مصرف، و دری از تجمل و...)، اشتغال زنان مبتنی بر اصول و اولویت های زن مسلمان ایرانی، نظام تربیتی مسجد و احیاء و تقویت (ارتقا) نقش های (دختری، همسری و مادری) بانوان، نقش زنان در تحقق مسجد طراز اسلامی و نیز بررسی آسیب های نظام زن و خانواده در غرب با رویکرد مطالبه از غرب و بصیرت افزایی از دیگر موضوعات مدنظر در فراخوان پژوهشی احیای هویت وکرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی نام برد.

وی مهلت ارسال آثار را 15 تیر ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.omranemanavi.ir و یا با شماره تلفن های 05832232737 و 05832237402 تماس بگیرند.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.