سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه گردشگری در ارتفاعات جنوبی مشهد

شهردار مشهد گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد منطقه گردشگری بسیار مطلوبی است و برنامه ریزی‌های ویژه ای برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی در بازدید از ارتفاعات جنوبی مشهد افزود: ارتفاعات جنوبی مشهد ریه تنفسی این کلانشهر است که باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه قصور در برخورد با زمین خواران قابل بخشش نیست اظهار داشت:این ارتفاعات نقش مهمی در پالایش هوا دارند بنابراین باید از هرگونه ساخت و ساز در این ارتفاعات جلوگیری شود.

مرتضوی گفت:مدیریت شهری با همکاری دادگستری استان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصرف این اراضی به کار بسته و تاکنون در آزادسازی اراضی ارتفاعات جنوبی موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: ارتفاعات جنوبی شهر تنها تنفس‌گاه موجود شهر مشهد است و ارتفاعات جنوبی از مهم‌ترین نقاطی است که می‌تواند هوای شهر مشهد را تحت شعاع قرار دهد.

خلیل‌الله کاظمی افزود:ارتفاعات جنوبی مشهد 14 هزار هکتار مساحت دارد که کاشت درخت در آن جدا از تلطیف هوای شهر از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری خواهد کرد. متاسفانه مشهد هیچ نقطه‌ای به غیر از ارتفاعات جنوبی برای تنفس‌گاه ندارد و شهرداری برای حفظ آن تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر 2300 هکتار از ارتفاعات جنوبی در قالب کمربند سبز درختکاری شده و سال گذشته با صرف اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان مخازن آب و خط انتقال احداث شده است.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.