سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش روابط تجاری ایران و استونی

وزیر امور خارجه کشور استونی و رئیس اتاق بازرگانی ایران جهت تشریح جزئیات روابط تجاری ظهر امروز دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ظهر امروز رییس اتاق بازرگانی ایران با وزیر خارجه استونی دیدار کردند .

در این دیدار جلالپور رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:در یک ماه آینده سفری به فنلاند و استونی برای گسترش روابط تجاری خواهیم داشت.

وی در خصوص زمینه های همکاری بین دو کشور افزود: کشور استونی وارد کننده نفت از کشور است بنابراین می توانیم همکاری های گسترده ای در این زمینه و همچنین در زمینه صنایع چوب، شیلات و نساجی با هم داشته باشیم.

جلالپور تصریح کرد: ظرفیت مناسب انسانی برای مشارکت در کارهای بزرگ وجود دارد و از آنجایی که استونی در زمینه کارهای دانش بنیان پیش گام است می توانیم همکاری های قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اذعان داشت: ایران در زمینه تولید علم و تربیت نیروی انسانی در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه 20 را دارا است  اما متاسفانه در طول سال های گذشته انتقال این نیروها به صنعت و تبدیل علم به عمل را کمتر داشته ایم.


***آماده انتقال تکنولوژی به ایران هستیم

ماریا کارل یورالد وزیر امور خارجه  استونی نیز درادامه گفت: در دهه 1930  برای اولین بار پیمان مودت بین ایران و استونی به امضا رسید و نکات بازرگانی زیادی در آن ذکر شد اما به دلایلی از اجرای آن جلوگیری شده است.

وی بیان داشت: کشور استونی رتبه اول در زمینه ICT و دولت الکترونیک دارد و از آنجایی بروکراسی در این کشور به حداقل خود رسیده و کارها عموما از طریق اینترنت و با اتکا به ICT انجام می شود می توانیم همکاری های گسترده ای برای انتقال این تکنولوژی به ایران داشته باشیم.

 وزیر امور خارجه  استونی در پایان افزود: موقعیت جغرافیایی این کشور به عنوان یک فرصت تجاری محسوب می شود، کشور استونی یک چهار راه تجاری مطرح برای ارتقای فرصت تجاری با نقاط مختلف دنیا است و دارای بنادری به عمق کافی جهت پهلوگیری کشتی های بادی است که می توان نگاه عمیق تری نسبت به امکانات حمل و نقل این کشور داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.