سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

100 هزار بچه ماهی در سدهای استان اردبیل رهاسازی شد

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: بیش از 100 هزار قطعه انواع ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی در مزارع پرورش آبزیان در استان اردبیل رهاسازی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرامان واعظی در جلسه هم‌اندیشی نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: تولید ماهی قزل‌آلا از 20 کیلوگرم در متر مربع به 50 کیلوگرم در متر مربع رسیده است که این در سایه آموزش و ترویج اصول پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی صورت گرفته است به گونه‌ای که فقط در سال گذشته افزون بر 1200 نفر روز آموزش به کاربران داده شد.

وی با اشاره به شعار سال جاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » و نقش محوری کشاورزی در تحقق آن افزود : ماهیان سردآبی تولیدی استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که در دیگر استان‌ها ماهی قزل‌آلای اردبیل به شور و شوق فراوانی به فروش می‌رسد و متقاضیان فراوانی دارد . در سال گذشته ما موفق شدیم به ده استان بچه ماهی صادر کنیم و همچنین بیش از 500 تن ماهی قزل‌آلا به استان‌های هم‌جوار ارسال کنیم .

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود : 100 هزار بچه ماهی سفید در پنج سد استان من‌جمله سد گیلارلوی گرمی رهاسازی شد که امیدواریم بسترهای لازم به منظور تولید و خودکفایی را در این بخش در استان بیش از پیش فراهم شود همچنین در همین راستا نیز 100 هزار بچه ماهی قزل‌آلا به صورت رایگان به پرورش‌دهندگان تحویل دادیم تا انگیزه بیشتری در تولید و فعالیت در این بخش داشته باشند .

واعظی در ادامه افزود: مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی با جدیت در استان دنبال می‌شود و حفاظت از ذخایر آبزی‌پروری نیز از اهداف مهمی است که دنبال می‌کنیم .

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، رهاسازی ، بچه ، ماهی ، سد ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.