سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

تمدید کارت الکترونیکی مرزی مرزنشینان

کارت الکترونیکی مبادلادت مرزی مرزنشینان هرمزگانی تا ۳۰ مرداد تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: زمان نام نویسی برای دریافت کارت مبادلات مرزی دی و بهمن هر سال است.
 
محمد عباسی افزود: اکنون برای ۲۲۸ هزار و ۱۴۰ نفر کارت صادر شده است.
وی گفت:با استقرار سامانه مدیریت یکپارچه مرزنشینان در استان ها تا ۶ ماه نخست امسال تمام امور مرزنشینان مانند صدور کارت مبادلات مرزی ،صادرات و واردات و اظهار نامه های الکترونیکی در استان انجام می شود.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: اکنون از ۵۳ تعاونی مرزنشینان استان ۲۷ تعاونی فعال و بقیه به دلیل مشکلات مالیاتی و سرمایه ای غیر فعال هستند.
عباسی گفت: برای برخورداری همه مرزنشینان از مزایای قانونی مرزنشینی امسال مصوب شد مرزنشینان ۱۶۰ دلار کالاهای خوراکی و غیر خوراکی وارد کنند .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: مرزنشینان برای واردات مواد خوراکی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد معافیت گمرکی و مواد غیر خوراکی تا ۵۰ درصد معافیت بر اساس شرایط منطقه ای برخوردار می شوند.
عباسی گفت: ارزش صادرات کالا از تعاونی های مرزنشینان پارسال ،۲۴ میلیون دلار بود که ۸۰ درصد بیشتر از سال قبل از ۹۳ بوده است.
وی افزود:کالاهای صادر شده محصولات غذایی، کشاورزی، مواد معدنی و کالاهای فلزی در شهرهای مرزی هرمزگان بوده که به کشورهای امارات متحده عربی ،عمان ،روسیه ،هند و چین صادر شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت:در این مدت ۱۸۹ میلیون دلار کالای اساسی از تعاونی های مرزنشینان هم وارد کشور کردندکه ۱۲۰ درصد افزایش داشت.
 
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.