سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جیره بندی آب در دشت ورامین/ برخورد جدی قوه قضاییه با آبخواران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اجرای طرح پایلوت بازار آب به شکل خرید و فروش در دشت ورامین و ضرورت برخورد جدی دستگاه قضایی با آبخواران خبر داد.

محمد هادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جیره بندی و خرید و فروش آب، اظهار داشت: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب و نظام مند کردن توزیع آن، بازار آب را به شکل فرابورس خرید و فروش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: طرح خرید و فروش آب به شکل پایلوت از سوی وزارت نیرو در دشت ورامین اجرا می‌شود.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران، تصریح کرد: با اینکه اجرای برنامه نظام‌مند و توزیع عادلانه آب به شکل بازار خرید و فروش، با هویدا شدن آثار خشکسالی بسیار دیر شروع شده ولی اگر همین برنامه ریزی هم درست اجرا شود می‌تواند مانع رخداد فاجعه‌ای بدتر از کمبود آب در آینده شود.

حیدرزاده افزود: ما در زمینه مدیریت منابع آب چندین دهه کوتاهی کرده‌ایم و باید پاسخگوی نسل آینده باشیم.

 وی با بیان اینکه تخلف در حوزه آب و حفر چاههای‌ مجاز حیات و زندگی قشری از بشر را به مخاطره می‌اندازد، گفت: قوه قضاییه با ورود خود و مقابله با آبخواران و برداشت بی رویه آب می‌تواند از جرمی که حیات یک جامعه و انسان‌ها را به خطر می‌اندازد مشابه با جرم کسی که اقدام به قتل کرده برابری کند، مانع از تشدید بحران آب شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.