سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

چاپ دستاورد نانوفناوری در کتابچه ستاد نانو

دستاورد نانوفناوری دانشگاه اراک در کتابچه محصولات ستاد نانو کشور به چاپ رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محقق پسادکترا و پژوهشگر دانشگاه اراک گفت: سامانه نانوکامپوزیت-فتوکاتالیست پلیمری نوین در کتابچه "محصولات فناوری نانو در حوزه محیط زیست" که مورد تایید معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است به چاپ رسید.

دکتر میرحسینی مجری طرح که تحت راهنمایی دکتر علیرضا صلابت، استاد تمام گروه شیمی گرایش شیمی فیزیک در دانشگاه اراک به تحقیق و پژوهش مشغول است گفت: نام این محصول سامانه نانوکامپوزیت -فتوکاتالیست پلیمری نوین است که به منظور حذف آلاینده‌های صنعتی و میکروبی ساخته شده است.

وی افزود: کتابچه مذکور در چند بخش مختلف توسط کارشناسان ستاد نانو طراحی شده است که یکی از کتابچه‌ها در حوزه محیط زیست بوده و محصولات مورد تایید در این کتابچه چاپ شده است.

این محقق پسادکترا و پژوهشگر دانشگاه اراک در خصوص نحوه عملکرد و ویژگی‌های نانوکامپوزیت  - فتوکاتالیست پلیمری نوین گفت: محصول مذکور حساس شده در نور مرئی توسط حلال‌های سبز با استفاده از فناوری نانو طی روش میکروامولسیونی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه محصول مذکور در شرکت ریزفناوران شیمی سبز اراک مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اراک و کارگاه و آزمایشگاه آنالیز آب اراک تهیه شده است، افزود: محل اجرای پایلوت در دو شرکت نساجی کاشان، شرکت ماشین سازی اراک و بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) بود.

میرحسینی با اشاره به اثرات این محصول گفت: حذف رنگدانه صنعتی مورد استفاده در صنایع نساجی و کاهش COD به میزان 200 میلیگرم بر لیتر، تولید آب نرم مورد استفاده در تأسیسات برودتی و حرارتی با بازده 95 درصد و کاهش تعداد دفعات شستشوی معکوس سامانه سختی‌گیری از آب از جمله اثرات این محصول است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اراک ، پژوهشگر ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.