سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آیین گرامیداشت سید شهیدان اهل قلم در دارالمومنین کاشان برگزارشد

آیین گرامیداشت و یادبود شهید آوینی، سید شهیدان اهل قلم در هنرستان آوینی کاشان برگزارشد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر آموزش و پرورش کاشان در این آیین گفت: هنری که آمیخته با تعهد باشد، همواره در مسیر خدمت به مردم است و نمونه آن، هنرمندانی که مظلومیت ملت بزرگ ایران را در سالهای انقلاب و دفاع مقدس در قالب فیلم و عکس و هر آنچه دراختیار داشتند به جهان اعلام کردند.

محمود خدمتی با تاکید بر اینکه شهید آوینی، نماد هنر متعهد و تلفیق تعهد و تخصص است گفت:معرفی این اندیشه در جامعه به ویژه برای هنرمندان ضروری است.

وی، خلاقیت، زیباآفرینی و هنر متعهد را مورد تایید و سفارش دین دانست و گفت: در طول تاریخ، هنرمندان خداباور با تکیه بر تعالیم دین و اولیا دینی مسیر سعادت انسان را هموار کرده اند.

به‌گفته‌وی،شهید آوینی، هنر واقعی را با الهام گرفتن از معارف اسلامی، آن چنان توصیف می‌کند که با فطرت و حقیقت انسانی در هماهنگی کامل است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان، وجود این نوع روحیهرا در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم،امروز بیش از هر زمان دیگری موردنیاز دانست و گفت: آوینی در آثار خود، با نگاهی هویتمند که ریشه در ارزشهای انقلاب اسلامی داشت به نقد و تحلیل هنر پرداخت که تعریفی تازه از هنر است.

خدمتی در ادامه با اشاره به هفته مشاغل در اول اردیبهشت اظهار داشت: هفته مشاغل ، فرصت کشف و شناسایی استعداد دانش آموزان است تا به عنوان شهروند آگاه و فعال در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد:رشد و موفقیت دانش آموزان هنرستانها باید برجسته شود تا ارزش هنر و زیبا آفرینی در جامعه شناخته شود .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.