سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محصولات ایرانی با برند خارجی، آری یا خیر؟

کارشناسان معتقدند که جهت توسعه اقتصادی و افزایش تولیدات داخلی باید تلاش کنیم تا تولیدات خود را تحت عنوان برندهای خارجی انجام ندهیم.

بیژن عبدی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:باید زمینه‌های لازم جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شود اما تاکنون اقدام مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته و برنامه ششم توسعه نیز بر اساس قوانین و قواعد اقتصاد مقاومتی دسته‌بندی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث توسعه اقتصادی کشور تضاد وجود دارد، گفت: در این بحث دیدگاه اول مربوط به روابط تجاری خارجی و دیدگاه دوم مربوط به توسعه تولیدات داخلی است که در تضاد با یکدیگر هستند که علت اصلی تضاد تولیدات داخلی و ارتباطات بین‌المللی را می توان تولید محصولاتی در داخل با برندهای خارجی دانست.

عبدی عنوان کرد: تولید ملی باید تحت نام هیچ برندی نباشد اما متاسفانه جهت جلوگیری از این نوع تولیدات هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

***روند فعلی اقتصاد سرمایه گذاران داخلی را منصرف می‌کند 

وی تاکید کرد: تحریم های چند سال اخیر موجب شد توانمندی  ما در جهت صنعت و حوزه های داخلی بیش از گذشته ارتقا پیدا کند و دشمنان نتوانستند کشور را تحت فشار بگذارند.

عبدی عنوان کرد: کشور در حوزه‌های متفاوتی همچون نانو، تکنولوژی و سلول‌های بنیادین موفقیت‌های چشمگیری را در کنار حمایت‌های دولت کسب کرد و با استفاده از همین حمایت در حوزه‌های اقتصادی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته ایم.

وی گفت: دولت باید با حضور بخش خصوصی بتواند بسیاری از نیازهای سبد خانوار را آماده کند تا برای تامین آنها نیاز به ارتباط با کشورهای بیگانه نداشته باشیم.

*** تولید داخل با برند ایرانی و یا برند خارجی؟

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به محوری ترین موضوعات اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ایران باید درون زا و برون نگر باشد به طوریکه تولیدکنندگان تنها به تولید کالاهای مشابه خارجی که قابلیت رقابت از نظر کیفیت و قیمت را دارد، بپردازند.

حق شناس با بیان اینکه برخی کالاهای ایرانی در بازار خارجی از اعتبار برخوردار نیستند، بیان کرد: برخی کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی اعتبار ندارد و به همین خاطر اگر کالاهای تولید داخل با برند ایرانی و یا برند خارجی در خارج از کشور به بازارهای هدف عرضه شود  می توان آن زمان را نقطه موفقیت اقتصاد ایران دانست.

کارشناس اقتصادی با اشاره به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در تولید یادآورشد: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی تولیدات بنگاه های اقتصادی بایستی مطلوب باشد به طوریکه کاهش هزینه های تولید و موانع را در برداشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی با مشکلات متعددی در بازار همچون مالیات، تامین منابع اولیه، مجوز، دستمزد و نیروی انسانی دست و پنجه نرم می کنند لذا در فضای اقتصادی و روابط خارجی برای کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت باید تلاش مستمر و جدی داشته باشند چرا که در این صورت بازار کالاهای ایرانی برای عرضه مناسب است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اینحوری که در نهایت سودش میره تو جیب همون برند.
ما خودمون باید برند سازی کنیم نه تبلیغ کنیم برا برند دیگه..
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی ؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی تولید ایران برند خارجی ؟
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بنظرم این کار تنها کاری میتونه باشه برای بعضی افراد که از تولید ایرانی حمایت نمیکنند وادعای ایران دوستی هم میکنند.
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خیر خیر خیر
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یعنی چی مثلا یه جنس ایرانی را با بسته بندی خارجی بفروشند ؟