سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیموچی: بازیکنان ما استرس زیادی دارند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان می گوید: بازیکنان ما به دلیل تعداد کم مسابقات بین المللی در اکثر مسابقات استرس دارند.

سیما لیموچی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پیش از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک ریو پاسخ گوی سوالات شد :  

وی در خصوص شرایط تیم ملی بانوان و وضعیت بازیکنان گفت : بچه ها با توجه به این که در اواخر اسفند ماه در مسابقات جهانی حاضر شدند توانستند به آمادگی  بسیار خوبی دست یابند .این مسابقات 12 روز به طول انجامید و قبل از آن هم به مدت 18 روز اردوی متمرکز ملی پوشان در تهران را داشتیم و توانستیم به خوبی تمرین کنیم و تمام برنامه هایمان را اجرایی کنیم . پس ازآن هم از سوم فروردین اردوی آماده سازی حضور در المپیک  را آغاز کردیم و تمرینات خوبی تاکنون داشتیم  و دوباره به مدت 18 روز در اردو خواهیم بود و روی تمام برنامه ها اعم ازمسائل روان شناختی بازیکنان ، مسائل تکنیکی و تاکتیکی  بچه ها ،  آماده سازی روانی وفیزیکی را به خوبی انجام دادیم و در بخش مسابقه هم در همین محل اردو مسابقات بسیار خوبی را برای بازیکنان  برگزار کردیم و همه مسائل را به خوبی پوشش دادیم و اماده شدیم و خدا را شاکریم که بچه ها بسیار خوب هستند. 

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص امکانات هم گفت : همه چیز فوق العاده بوده است . از مواردی که ما احتیاج زیادی به آن داشتیم روی راکت بود که آماده شد و تعداد زیاد توپ که نزدیک به 2 3 هزار توپ نیاز داشتیم که همه فراهم شد و حریفان تمرینی که احتیاج زیادی به آن داشتیم نیز فاهم شدند ،حریفانی که سبک بازی آن ها به کار ما می آمد. خوشبختانه از 3 یار کره شمالی در این اردو استفاده می کنیم که به توسعه کار ما خیلی کمک می کنند و همچنین توانستیم از دیگر حریفانی که حضور داشتند استفاده کنیم . در مجموع بچه ها شرایط بسیار خوبی دارند . البته نکته مهم این آماده سازی همان حضور 18 روزه بچه ها در اردوبود  که به ما مربیان کمک کرد تا بتوانیم زمان بیشتری را روی تاکتیک کار کنیم و روی بدنسازی کار کنیم . 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در فدراسیون جدید توجه بیشتری به بانوان صورت می گیرد یا خیر گفت : همه خوب هستند و همه خوب کار می کنند ولی بهترین اتفاقی که افتاد فراهم شدن امکانات و حریفان تمرینی بود که کمک زیادی به ما کرد همچنین باز هم می گویم که مدت زیاد اردو باعث شد تا کار بیشتری روی مسائل فیزیکی و روانی انجام دهیم . 

سیما لیموچی در پاسخ به این سوال که آیا موفقیت در مسابقات جهانی برای بانوان تصادفی بود یا واقعا بازیکنان ما به پختگی لازم رسیده اند یا خیر گفت : اصلا این موضوع تصادفی نبود و ما درست پیش از این مسابقات به مدت یک هفته در اصفهان اردو داشتیم و با تیم کره تمرین کردیم و پس از آن به مدت 18 روز در تهران تمرین کردیم و با یاران قدرتند تمرین کردیم . در خاطر دارم که پیش از اعزام گفته بودم بچه های ما صعود خواهند کرد به شرط این که تمام چیز هایی که می خواهیم فراهم شود.  میان اول و دوم شدنمان نمی شود صحبت کرد چون ورزش قابل پیش بینی نیست و در هیچ رشته ای نمی شود با قاطعیت صحبت کرد . حتی در برخی رشته ها که تصور می شد بازیکنان ما سهمیه بگیرند در همان راند لاول شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند کسانی که حتی مدال طلای المپیک را داشتند. به طور مثال فوتبال را نگاه کنید به مدت 40 سال است که سرمایه گذاری صورت می گیرد اما هنوز نتوانسته ایم به المپیک برسیم پس هیچ چیز قابل پیش بینی نیست .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : ما چون رقابت های بین المللی کمتری داشته ایم و تنها چیزی که همیشه مرا ناراحت می کند این است که بازیکنان ما به خاطر بازی های بین المللی کمی که دارند دچار استرس شوند . استرس بچه های ما همیشه نسبت به سایر تیم ها بیشتر بوده اما با این حال بچه های ما خوب کار کردند . برخی می شد که استرس بچه ها غیر قابل کنترل بود و بعضی اوقات هم به خوبی استرس را کنترل می کردند .  

وی افزود : مسئله ای که کمک زیادی به ما کرد حضور تماشاگران ایرانی در مالزی و حمایت از ملی پوشان بود که کمک شایانی به کسب نتیجه خوب ما کرد و یک بخش بسایر مهم برای ما حضور تماشاگران است . که کمک زیادی به ما می کند این موضوع کمک زیادی در مالزی به ما داشت و امیدوارم برای همچین مسابقاتی که هر 4 سال یک با برگزار می شود تمهیداتی اندیشیده شود که تماشاگران بتوانند با بازیکنان تیم ملی به این مسابقات بیایند و از ما حمایت کنند حتی باپرداخت هزینه ها توسط خودشان به مانند یک حامی مالی.  

سرمربی تیم ملی بانوان کشورمان در پایان گفت : باز هم می گویم اگر بچه ها بتوانند استرسشان را کنترل کنند می توانند راهی المپیک شوند .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.