سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح هادی در ۴۰ روستای نکا اجرایی شد

فرماندار شهرستان نکا از اجرای طرح هادی در ۴۰ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر احمدی امروز در نشست با دهیاران  بخش مرکزی و هزار جریب این  شهرستان، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل باید همگان  در اجرای و عمل بسیج شویم زیرا فرمایشات ایشان یک نسخه  شفا بخش برای اقتصاد کشوراست.

وی افزود:همه نقاط استان و شهرستان دارای امکانات برای مهار تورم و کاهش بیکاری است که  باید این  استعداد ها و پتانسل  شناسایی و جهت استفاده درست مردم  به کارگیری شود.

فرماندار شهرستان نکا افزود: زمانی که بتوانیم  تولیدات را با تکیه بر توان داخل افزایش دهیم و بتوانیم تهدیدها را به  فرصت تبدیل کنیم  می‌توانیم  کشور را به سمت توسعه  پایدار برسانیم که این  امر وحدت همه مسئولان  و مردم  را می‌طلبد.

احمدی تصریح کرد: بیش از 55 درصد جمعیت  این شهرستان را روستاییان  تشکیل می‌دهند که  باید با استفاده از ظرفیت روستا  تولیدات داخل را افزایش و روستاییان را توانمند کنیم.

فرماندار نکا گفت: 7درصد تولید محصولات کشاورزی، بیش از 50 دصد هلو و شلیل، 20درصدگندم و جو استان و همچنین بخشی از مرکبات  استان در شهرستان نکا تامین  می‌شود که نیاز است با  توسعه بخش کشاورزی و مکانیزاسیون کردن این بخش  بهره‌وری را افزایش دهیم.

  احمدی بیان داشت: در اجرای طرح‌های هادی  40 طرح مصوب اجرایی  و 30درصد راه  روستایی نیز آسفالت شد که نیاز است  بستر را برای افزایش شاخص و بهره‌وری در روستاها افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش بوم‌گردی در بحث گردشگری روستایی، افزود: روستاهایی که درمسیر ترانزیتی  قرار دارند برای جذب گردشگر توجه بیشتری شود.

فرماندارنکا  تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره در برخی از روستاه‌ها در زمینه  بهداشتی، اورژانس، ساختمان نیمه‌کاره  دهیاری، اماکن  گردشگری و سالن های ورزشی وجودارد که قصد داریم در سال جدید به اتمام برسد

احمدی تصریح کرد: دهیاران به عنوان نماینده  دولت  بازوان  توانمند هستند که  برای ارتباط با  مسئولان و روستاییان  باید ظرفیت‌ها را شناسایی و در اجرای پروژه‌ها به مدیران  استانی و شهرستانی همکاری کنند.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.