سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

روزانه ۵ هزار دانش آموز در جمع زائران سرزمین نور خوزستان حضور می یابند

از ابتدای آغاز سفر زائران سرزمین نور به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس سرتاسر کشور روزانه بالغ بر ۵ هزار دانش آموز در جمع کاروان‌های عشق استان خوزستان پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این دانش آموزان از واحدها و مقاطع آموزشی استان سرتاسر کشور سفر خود را آغاز و میهمان مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان بوده‌اند.

این دانش آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور و از طریق قطار و اتوبوس وارد استان خوزستان شده‌اند و از یادگاری‌های این استان در 8 سال دفاع مقدس بازدید کرده‌اند.

حضور در مقبره شهدای گمنام و پادگان دوکوهه و سد کرخه اندیمشک، فتح المبین، اروند کنار، شلمچه، دهلاویه، طلاییه از جمله محل‌هایی است که کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی سرتاسر کشور با حضور در خوزستان از این مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس بازدید کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی، تلاوت ادعیه و قرائت قرآن، اجرای مراسم عزاداری و سینه زنی، روایت حوادث و شکوه عزمت رزمندگان و شهدای هشت دفاع مقدس و، شرح وقایع و حماسه جنگ تحمیلی و عملیات‌های مختلف رزمندگان اسلام از جمله برنامه‌های کاروان‌های دانش آموزی در طول حضور در خوزستان است.

ترویج و توسعه پیام عاشورا، تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت، انتقال ارزش‌ها و باورهای اسلامی و انقلابی به اقشار مختلف اجتماعی از جمله اهداف انجام سفرهای معنوی زائرین سرزمین نور دانش آموزی است.

کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی از طریق قطار و اتوبوس به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند.

مدت حضور کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی 3 تا 4 روز بوده و این دانش آموزان با حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان از نزدیک با فرهنگ ایثار و مقاومت آشنا شدند.

پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 600 هزار زائر دانش آموزی از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس جنوب و جنوب غرب کشور بازدید نمایند.

مرحله دوم اعزام کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی و یادمان های 8 سال دفاع مقدس از نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.