سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

دولتمردان اسلام مانع از تصرف ممالک اسلامی شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از دولتمردان مسلمان درخواست می‌شود برای حل این بحران وارد عمل شوند و اجازه تصرف ممالک اسلامی را به بیگانگان ندهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: رعایت تقوای الهی تنها راهکار نجات مسلمانان و تنها راه سعادتمندی انسان‌ها است.

وی بر ضرورت عمل صالح تاکید کرد و ادامه داد: باید توجه داشته باشیم خداوند متعال در تمام آیاتی که در خصوص ایمان بیان فرمودند بلافاصله عمل صالح را آورده‌اند و این نشان از ضرورت توجه به اعمال است و مسلمانان باید در اعمال خویش دقت کافی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به یکی از صفت‌ها و خصیصه‌های موجب فروپاشی هر خانواده‌ای می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: لجاجت میان اعضای خانواده خصوصا میان زوجین سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود لذا از خانواده‌ها درخواست می‌شود که همواره با یکدیگر صلح و سازش داشته باشند.

وی به حلول ماه رجب اشاره کرد و ضمن بیان فرایض این ماه مبارک، افزود: بنا به فرموده امام صادق(ع) ماه رجب یکی از بزرگترین ماه‌های سال بوده و لازم است مسلمانان در این ماه کمال بهره را از برکات و فرایض این ماه ببرند.

قریشی از نمازگزاران درخواست کرد که در این ماه علاوه بر انجام واجبات برخی از نمازها و روزه‌های که بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار بیان شده را به جا آورند.

وی در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه به ضرورت عملی شدن اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار گرفته شده است و مهم‌ترین راهکار برای پیروزی در این جنگ عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نحوه جنگ اقتصادی با جنگ نظامی تفاوت اساسی دارد لذا باید تکنیک‌های خاصی را به پیروزی در این جنگ به کار گیریم.

وی از اینکه در آذربایجان غربی هیچ فرد فقیهی تربیت نشده است انتقاد کرد و افزود: در صورتی که مردم و مسئولان حمایت‌های لازم را از حوزه‌های علمیه بکنند ما نیز شاهد تربیت افراد فقیه در استان خواهیم شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.