سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

لزوم تشکیل قرارگاه جنگ نرم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: برای مقابله با هجوم دشمنان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و جنگ نرم نیازمند حمایت از مراکز فرهنگی، حوزه‌های علمیه و مساجد و همچنین تشکیل قرارگاه جنگ نرم هستیم.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قم برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری جنگ نرم در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: دشمن با شکل‌دهی جنگ نرم در صدد ایجاد تغییر در ارزش‌های جامعه از طریق اثرگذاری بر افکار و اندیشه‌ها و در پی آن استحاله فرهنگی ملت است.

وی تضعیف روحیه مردم و کاهش امید در جامعه را یکی از راهکارهای دشمن دانست و افزود: ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت و مخدوش کردن وحدت ملی از دیگر راهکارهای دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، رهبری نظام را یکی از قوی‌ترین عوامل تقویت وحدت ملی در کشور عنوان کرد و گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال تضعیف جایگاه رهبری است چراکه رهبری نظام است که همه ملت را حول محور ولایت جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه دین و دین‌مداری عامل مهمی برای وحدت ملی است، تصریح کرد: دشمن به شیوه‌های مختلف و به صورت غیرآشکار در پی از بین بردن دین‌مداری در کشور است.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم می‌خواهد نگاه بدبینانه‌ای از سوی جامعه به حاکمیت ایجاد کند و نافرمانی‌های مدنی را گسترش داده و از این طریق تفکر ناکارآمدی نظام را توسعه دهند.

وی به ابعاد مختلف فتنه 88 اشاره کرد و با تأکید بر سوابق سران فتنه 88 خاطرنشان کرد: دشمن همواره در این زمینه‌ها سعی می‌کند که از نیروهای داخلی برای به وجود آوردن چالش در کشور استفاده کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه نیازمند تشکیل قرارگاه جنگ نرم هستیم، افزود: برای مقابله با این جنگ باید مساجد، کانون‌های فرهنگی، هیئات مذهبی، حوزه‌ها و موسسه‌های فرهنگی تقویت شوند.

برچسب ها: قم ، ائمه جمعه ، جنگ نرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
پروژه نفوذ که ابزار اساسی دشمن است درواقع یک «جنگ نرمِ پیچیده برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه‌جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی است که مهم‌ترین هدفش تغییر باورهای مردم است.