سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز چهلم خداحافظی با کارگردان «یوسف پیامبر»

مراسم چهلم فرج‌الله سلحشور در امامزادگان مکرم، جعفر و حکیمه خاتون با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان و فعالان این عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور در امامزادگان مکرم، جعفر و حکیمه خاتون با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان و فعالان این عرصه برگزار شد.

این زیارتگاه واقع در بلوار آیت‌الله اشرفی اصفهانی است.

در این مراسم علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جعفر دهقان، جمال شورجه، شهاب مرادی، رضا توکلی، محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام قرهی در سخنرانی خود عنوان کرد: مرحوم سلحشور، در راستای فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند من با سینما مخالف نیستم بلکه با فحشا مخالفم، برای ارتقا و پیشرفت هنر کوشیدند و هیچ‌گاه دچار ارتجاع نشدند.

وی افزود: جاودانگی مجموعه «یوسف پیامبر» به دلیل اصرار ایشان به طهارت و حفظ اخلاق در هنر بود.

در این مراسم حاضران و علاقه‌مندان به آن مرحوم با حضور بر سر مزار این کارگردان فقید سینما و تلویزیون کشورمان، برای آمرزش او طلب مغفرت کردند.


همچنين سيد احمد ميرعلائي مدير عامل اسبق بنياد سينمايي فارابي در حاشيه اين مراسم يادبود اظهار داشت: مرحوم سلحشور حق بزرگي به گردن فرهنگ و به خصوص سينما و هنرهاي تصويري كشور ما دارد؛ او نه فقط نويسنده و كارگردان بلكه يكي از گويندگان بسيار توانمند و يكي از صداهاي ماندگار كشور عزيزمان بود كه هر جا سنگري را خالي ديد وارد شد و به خوبي عمل كرد.

وي در ادامه گفت: سلحشور به معناي واقعي به هنر توجه مي كرد و عقيده داشت هنر لغت بسيار پاكي است كه براي نزديك شدن به آن بايد با تمام وجود وضو ساخت؛ به اين معني كه انسان براي رسيدن به پاكي آماده باشد و در اين پاكي چنان شناور شود كه بتواند تمام بدي ها را كنار بگذارد و بر جامعه خود تاثير خوبي داشته باشد.

گفتنی است؛ فرج‌الله سلحشور، متولد سال 1331 در شهر قزوین بود. او در کارنامه کاری خود فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ساخت که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر»، «مردان آنجلس» و «ایوب پیامبر» اشاره کرد.

او در حالی دار فانی را وداع گفت که مدت‌ها از بیماری رنج می‌برد و در همان حال هم قصد داشت مجموعه حضرت موسی را کارگردانی کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خدا رحمتت کنه مرد ، نتونستم بیام عیادتت.
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خدا رحمت گنه ، ایشون با ساخت فیلم یوسف پیامبر جاودانه شده اند