سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقجو: پیوستن ادارۀ آیسا با وزارت تجارت و صنایع به نفع اقتصاد کشور نیست

رییس آیسا گفت: پیوستن ادارۀ آیسا با وزارت تجارت و صنایع به نفع اقتصاد کشور نیست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،رییس جمهور غنی تصمیم گرفته تا ادارۀ آیسا یا حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان را با وزارت تجارت و صنایع یک‌جا سازد.

محمد قربان حقجو، رییس آیسا با انتقاد از عمل‌کرد هشت‌ماهۀ رییس جمهور غنی با او، گفت که نه در نشست‌های کلیدی دعوتش می‌کرد و نه از سفرهای خارجی با خبرش می‌ساخت؛ حتا در این مدت هم‌رایش یک‌باری هم نخواسته دیدار نماید.

به گفتۀ او ادارۀ ایسا از زمان ایجادش به این‌طرف با چالش‌های حقوقی رو به رو بود و به همین منظور سه طرح از سوی وزارت تجارت و صنایع، ادارۀ آیسا و بانک جهانی به رییس جمهور پیش‌کش گردیده و وزارت تجارت در طرحش خواهان پیوستن آیسا به این وزارت گردیده‌است.

آقای حق‌جو گفت که ادارۀ آیسا طرح عملی‌تری را پیش‌نهاد کرده بود که رییس جمهور بدون پرسیدن نظر او، طرح وزارت تجارت و صنایع را پذیرفت.

او این موضوع را مسئلۀ شخصی خوانده این که رییس جمهور در نشست اقتصادی برایش اجازۀ صحبت‌کردن را نداد، پرسش‌برانگیز می‌خواند و می‌گوید اگر رییس جمهور غنی موضوع شخصی باوی داشت، باید او را برکنار می‌کرد نه این‌که با آیسا چنین کاری کند.

این در حالی‌ست که قربان حق‌جو حدود هشت ماه پیش به عنوان رییس ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان که یک ادارۀ مستقل است، تعیین گردید.

حق‌جو می‌گوید در هشت و نیم ماه گذشته علاوه بر اصلاحات، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کرده و یک گروه حرفه‌یی و با تجربه را به خاطر حمایت از سرمایه‌گذاری ایجاد نموده‌است.

رییس آیسا خاطرنشان ساخت که یک‌جاشدن آیسا با وزارت تجارت و صنایع در چنین موقعی به نفع اقتصاد افغانستان نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ایسا ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.