سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکیمی:

اقتصاد کشور باید از نو مهندسی معکوس شود

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اقتصاد کشور باید از نو مهندسی معکوس شده و بازنویسی شود.

عطاءاله حکیمی نماینده مردم رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد کشور باید از نو مهندسی معکوس شده و دوباره بازنویسی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه بیان داشت: اقتصاد کشور از نوع سرمایه‌ای و غربی بوده و اسلامی نیست،چراکه بانک‌ها 20 الی 25 درصد و حتی بعضی از بانکهای خصوصی تا 30 درصد از مردم سود دریافت می کنند که به هیچ وجه اسلامی نیست و نوعی ربا به حساب می‌آید. 

وی ادامه داد: برای حل مشکلات اقتصادی در درجه اول همه قوا باید دست به دست هم بدهند و از نظرات نخبگان و اندیشمندان برای دستیابی به اقتصاد اسلامی استفاده کنند.

حکیمی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت: زمانی که به اقتصاد اسلامی رسیدیم و ساختار اساسی شکل گرفت نتیجه آن استفاده از توانمندی‌های بالقوه داخلی و شکوفا شدن اقتصاد یعنی همان اقتصاد مقاومتی خواهد بود. 

نماینده مردم رودبار در ادامه به بیان مثالی پرداخت و گفت: رسیدن به مقام ششمین قدرت جهان در بحث موشکی، نهمین قدرت در بحث فضایی و هشتمین قدرت در موضوع هسته‌ای از مواردی است که مدیریت آن را مقام معظم رهبری بر عهده داشتند و به خوبی در دوران تحریم توانستیم در این زمینه به رشد و شکوفایی دست یابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دولتهای مختلف گذشته و همین طور دولت کنونی نتوانستند اقتصاد کشور را از بحران خارج کنند و دولت دهم به طور کلی اصل موضوع را رها کرده و منتظر است که دولت‌های غربی اقتصاد کشور را بسازند که این امر خیالی محال است.

حکیمی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی براساس توانمندی‌های بالقوه داخلی مانند استفاده از نخبگان، اندیشمندان و متخصصین به شکوفایی بر پایه دانش محور خواهد رسید به طوریکه نه تنها نیازهای داخلی را برطرف کرده بلکه بازارهای کشورهای منطقه را طی دوران 5 الی 10 ساله تامین خواهد کرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، نمایندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.