سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

زندگی50 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی در شهرستان تبریز

فرماندار تبریز گفت: 50 درصد جمعیت استان در شهرستان تبریز زندگی می‌کنند که این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و برای دستیابی به اقتصاد پویا باید به رکود اقتصادی خاتمه داده و با معضل بیکاری مقابله شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهرتی‌فر با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی این است که ملت و کشور صاحب اقتصادی پویا برای تامین رفاه و آسایش مردم باشند و دشمنان نتوانند با ابزارهای اقتصادی مملکت و نظام ما را در تنگنا قرار دهند و در این زمینه همه مردم و مسئولان اجرایی وظایف و تکالیفی دارند که باید به نحو احسن عملی شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی باید برش‌های استانی و شهرستانی را مشخص کنیم، افزود: 50 درصد جمعیت استان در شهرستان تبریز زندگی می‌کنند و این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و برای دستیابی به اقتصاد پویا باید به رکود اقتصادی خاتمه داده و با معضل بیکاری مقابله شود.

این مسئول افزود: مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است و باید برای رونق تولید در کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم و در این زمینه نیز بناست واحدهای تولیدی که به هر دلیل تعطیل و یا نیمه‌فعال هستند احیا شده و پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار داده شود و با فراهم کردن زیرساخت‌ها، زمینه‌های جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی شهرستان تبریز فراهم شود.

شهرتی‌فر در رابطه با مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: از تمام مردم استان و شهرستان تبریز به خاطر شرکت در مرحله اول انتخابات تقدیر و تشکر می‌کنیم که با حضور گسترده خود افتخاری دیگر برای استان و نظام‌ رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخابات فقط در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 180 هزار نفر شرکت کننده بیشتری نسبت به انتخابات دوره قبلی داشتیم، افزود: انتخابات در مرحله اول در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به نحو احسن برگزار شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و انشاءالله مردم شهرستان تبریز در مرحله دوم انتخابات نیز بار دیگر باشکوه شرکت می‌کنند.

رئیس حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در خصوص تبلیغات کاندیداها در مرحله دوم انتخابات گفت: هشت کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات از دوم اردیبهشت‌ماه به مدت هفت روز مهلت تبلیغات دارند؛ ما نیز با نظم و انضباط، عمل به قانون را سرلوحه وظایف قرار داده و با عمل به مر قانون زمینه مساعد تبلیغات قانونی کاندیداها را همانند مرحله اول فراهم خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.