سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

کشف 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان از کشف 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد

بهزاد بندریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیری سیگار خارجی قاچاق، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت

وی ادامه داد: مأموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی محل مخفیگاه این متهم شدند و در بازرسی از مخفیگاه این متهم تعداد 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی بوکان خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی بوکان در این زمینه یک نفر را دستگیر کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

وی به ضرورت مبارزه با قاچاق سیگار در آذربایجان غربی تأکید کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن یکی از مهم‌ترین استان‌های مورد هدف قاچاقچیان بوده، لذا این موضوع سبب شده است که مأموران خدوم این استان به صورت شبانه‌روزی در جهت مبارزه با افراد سودجو و فرصت‌طلب فعالیت داشته باشند.

بندریان با اشاره به رسالت خطیر پلیس آذربایجان غربی در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر ضرورت مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم با مأموران انتظامی این شهرستان برای ریشه‌کن کردن پدیده شوم قاچاق در این استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام انقلاب اسلامی همواره در جهت تضعیف اقتصاد کشور فعالیت داشته و در این جهت از تمام توان خویش بهره‌ می‌برند، ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که قاچاق سیگار صدمات بسیاری بر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد می‌کند، لذا بهتر است مردم همکاری لازم را با مأموران انتظامی این شهرستان داشته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر فعالیت قاچاقچیان کالا مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با مأموران انتظامی در جریان قرار دهند.

برای کاهش مصرف سیگار و پیامد‌های آن، برنامه‌های پیشگیری باید بر جلوگیری از شروع مصرف سیگار متمرکز باشند و چون شروع مصرف به‌طور معنی‌داری با سنین نوجوانی ارتباط دارد، لذا این گروه باید در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار گیرند و با توجه به یافته‌های این مطالعه که از طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان براساس نظریه‌ی رفتار برنامه‌ریز شده حمایت می‌کند، لذا اجرای برنامه‌های مشابه در مناطق دیگر توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بوکان ، انتظامی ، کشف ، سیگار ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.