سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

نماینده ولی فقیه در استان یزد: وظیفه طلاب و روحانیون هدایت و ارشاد انسانها برای رسیدن به مسیر حق

وظیفه طلاب و روحانیون هدایت و ارشاد انسانها برای رسیدن به مسیر حق است،

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس تنها الفبای درسی را فرا می‌گیرند، تاکید کرد: جذب طلاب باید به قدری باشد که توجه جوانان را به خود جلب کنندومسائل دینی دانش‌آموزان در مدارس مورد غفلت واقع شده است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خواهران یزد اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که با مقایسه فعالیتهایمان با گذشته و حال، بتوانیم در آینده برنامه‌ها و فعایتهای بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه طلاب و روحانیون هدایت و ارشاد انسانها برای رسیدن به مسیر حق است، گفت: گرچه جامعه ما یک مقداری سیاست زده شده و توجه به اداره سیاسی و اقتصادی کشور بیشتر شده و هدف اصلی انقلاب که منویات امام بود کمتر مورد توجه قرار گرفته، باید در زمینه سعادت و عاقبت به خیری مردم تلاش بیشتر شود.

امام جمعه یزد با بیان این مطلب که هجمه به دختران برای انحراف آنها از مسائل دینی در فضاها و شبکه‌های مجازی بسیار بیشتر است، گفت: نقش حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه هدایت جوانان به ویژه دختران بیشتر است.

ناصری گفت: افرادی که به عنوان طلبه وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند هم از جهت اخلاق، کردار، رفتار و گفتار و هم از جهت علمی و دانایی قوی باشند که بتوانند پاسخگوی جوانان باشند و از پس شبهه‌های ایجاد شده برآیند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه جذبه طلاب باید به قدری باشد که توجه جوانان را به خود جلب کند، بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال راهکار است که بتواند جوانان ما را از مسیر حق خارج کرده و آنها را منحرف کند.

وی فعالیتهای ضد فرهنگی دشمنان را در عصر حاضر به صورت دو به دو و به وسیله موبایلها و شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید به وسیله رشد دادن ایمان جوانان به ویژه دختران، یک مصونیتی در آنها ایجاد کنند که فعالیتهای غرب روی آنها تاثیرگذار نباشد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه این فعالیتها باید از آموزش و پرورش آغاز شود، افزود: متاسفانه ما هنوز در جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب این برنامه را در آموزش و پرورش آغاز نکردیم.
ناصری با اشاره به این مطلب که دانش آموزان در مدارس غیر از الفبای درسی چیزی یاد نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: هویت خدایی و فطر جوانان در مدارس بیدار نمی‌شود و فکر و عقل آنها را در مسائل دینی و اعتقادی مدارس ما رشد نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما باید نسبت به رشد فکری جوانانمان اقدام کنیم که هر چیزی را با تعقل و فکر کردن بپذیرند و هر حرف نادرستی که شنیدند، قبول نکنند.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.