سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

سارقان به جان ميراث فرهنگی دزفول افتادند

سرپرست اداره ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری شهرستان دزفول گفت: بقعه " علی زونی بر" از آثار تاريخی و مذهبی دزفول مورد حفاری سارقان ميراث فرهنگی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ یعقوب زلقی گفت: بقعه " علی زونی بر"  كه در  20 كیلومتری جاده دزفول - شوشتر واقع است، اخیرا از سوی سارقان میراث فرهنگی مورد حفاری قرار گرفته و بخشی از صحن آن تخریب شد.

وی با بیان اینكه این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی می باشد خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بخشی از صحن این بقعه مورد حفاری عده ای قرار گرفته و موزاییك های كف صحن این بقعه برداشت شده است.

زلقی افزود: بنای مذكور ثبت ملی نشده و زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می شود.

این مقام مسئول با بیان اینكه مستنداتی از زندگی نامه و شجره نامه فردی كه در این بقعه دفن شده است موجود نیست اذعان داشت: هیچ گونه اشیای تاریخی و باستانی در این بقعه كشف نشده و حفاری سارقان ناموفق بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول در خصوص حفاظت از این بقعه تاریخی اظهار كرد: نیروهای حفاظت میراث فرهنگی دزفول تنها 5 نفر می باشند كه با توجه به وسعت حدود 5 هزار كیلومتری شهرستان دزفول امكان حفاظت از تمام بقاع تاریخی و مذهبی منطقه با این تعداد نیرو میسر نیست.

شهر باستانی جندی شاپور ، چغامیش ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
 
شهر دزفول در فاصله حدود 150 كیلومتری اهواز مركز استان خوزستان واقع است.


انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.