سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوپینگ قهرمان المپیک، مدال طلا را تقدیم نفر دوم کرد

مثبت اعلام شدن دوپینگ قهرمان پرتاب چکش زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن باعث شد تا مدال طلا به نفر دوم برسد.

  به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تست دوپینگ «تاتیانا بلوبودورووا» قهرمان روسی پرتاب چکش زنان در رقابت های المپیک 2012 لندن مثبت اعلام شد تا وی مجبور شود مدال طلای خود را به نفر دوم مسابقات تقدیم کند.

بعد از کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی جهان 2005 که به میزبانی هلسینکی فنلاند برگزار شد، از بلوبودورووا تست دوپینگ گرفته شد که جواب آن منفی بود.

اما پس از تجزیه و ارزیابی مجدد، مشخص شد که او دوپینگی بوده است. با توجه به اینکه این ورزشکار روسی بین سال‌های 2007 تا 2009 نیز به دلیل استفاده از ماده ممنوعه steroid 6α-methylandrostenediol دو سال محرومیت را تجربه کرد، این امکان وجود دارد که با محرومیتی مادام‌العمر مواجه شود و مدال طلای المپیکش را از دست بدهد.

اگر این ورزشکار از مدال المپیکش محروم شود، طلای المپیک 2012 به «آنیتا ولودارژیک» قهرمان کنونی جهان از لهستان می‌رسد. همچنین مدال برنز «بتی هیدلر» آلمانی به نقره تبدیل می‌شود و «ژانگ ون ژیو» از چین چین نیز به مدال برنز خواهد رسید.
بلوبودورووا دو بار در سال‌های 2011 و 2013 قهرمان جهان شد و تا سال 2014 نیز با نام «تاتیانا لیسنکو» در مسابقات مختلف شرکت می‌کرد، در المپیک 2012 لندن رکورد 78.18 متر را از خود بر جا گذاشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.