سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

فعالیت دهیاری ها باید ساماندهی شود.

فعالیت دهیاری ها باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ معاون امور عمرانی استاندار در دیدار با کارکنان دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به اهتمام دولت در امر اشتغال و بهبود معیشت روستائیان گفت:ارتقاء شاخص های توسعه و بهبود آن بخصوص در بخش های اقتصادی نظیر اشتغال جوانان روستایی و معیشت خانواده های روستایی از مهمترین برنامه های دولت در حوضه روستا است که به همبن منظور نیز باید با برنامه ریزی جامعی رئوس فعالیت ها و مسئولیت های دهیاری ها نیز ساماندهی شود.

تقی کهوریان افزود:با سیاستگذاری های دولت و ارائه مشوق ها به سرمایه گذاری ها در بخش روستا؛ برای استقرار فعالیت های تولیدی که اشتغال زایی دارند در مناطق روستایی باید تلاش شود و در این رابطه کارشناسان دفتر روستایی نقش مهمی را برعهده دارند.

معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد:شناسایی و معرفی مزیت های سرمایه گذاری در مناطق روستایی متناسب با ظرفیت موجود در منطقه، جلب مشارکت روستاییان در تشکیل تعاونی های روستایی و آموزش و ارائه راهکارهای مفید برای اجرایی طرح های عمرانی و تولیدی تاثیرگذاردر توسعه متوازن در مناطق روستایی از مهمترین وظایف مدیران و کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در سال 95 است.

تقی کهوریان با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و تعویق یکساله زمان اجرای آن از سوی مجلس شواری اسلامی نیز اظهار داشت:در نخستین اقدام باید یک برنامه کوتاه مدت یکساله برای سال 95 تدوین شود و در آن گامهای که برای توسعه و عمران روستا لازم است تبیین شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:انجام کار براساس برنامه مشخص ، جدیت در کار و پیشبرد برنامه و نظارت و پایش کارها براساس طراحی ها انجام شده از مسئولیت های مهم دفتر امور روستایی است که باید با اهتمام جدی و هماهنگی و انسجام میان دستگاههای اجرایی در حوزه روستا اهداف ترسیم شده محقق شود.

در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و معاونین و کارشناسان این دفتر در خصوص فعالیت ها، برنامه ها و موانع و مشکلات در اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی در مناطق روستایی گزارش دادند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.