سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب های چالدران

کوچ پرندگان به تالابهای شهرستان چالدران آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ رضا خیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت:همه ساله در این موقع از فصل سال ، با تغییر شرایط آب و هوایی، زیستگاه ها و تالاب های شهرستان چالدران صحنه حضور موقتی دسته های کوچک و بزرگ پرنده های مهاجر در گونه های مختلف است.

وی افزود : 6 تالاب اصلی این شهرستان به دلیل مساعد بودن شرایط زیستگاهی بخشی از کریدور اصلی مهاجرت پرندگان در استان بوده که پرندگان مهاجر در مسیر برگشت کوچ خود دراوایل بهار مدت کوتاهی را جهت استراحت و بازیابی توان و انرژی ، در این تالابها سپری کرده سپس مسیر مهاجرت خودرا به عرض های شمالی تر جهت تخم گذاری و جوجه آوری ادامه می دهند.

از عمده پرندگان مهاجر می توان به انواع غازها ، فلامینگو ها ، انواع مرغابی ها ، درنای خاکستری و ... اشاره کردکه در نهایت به شمال سیبری و کشورهای حوزه قفقاز مهاجرت مینمایند .

درنای خاکستری از گونه های خاص و مهم تحت حمایت بین المللی است که تالاب های این شهرستان هر ساله در اوایل فصل بهارمیزبان کوچ موقت این گونه می باشد. شهرستان چالدران در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و دارای 6 تالاب مهم و بزگ بوده که 4 تالاب آن دائمی و 2 تالاب آن فصلی بوده و وسعتی بالای یک هزار هکتار را دارا می باشند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.