سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

استقبال مردم از جمع خوانی قرآن کریم

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت :توسعه فرهنگ قرآنی یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی است و پخش زنده آئین های جمع خوانی قرآن کریم تاثیر زیادی در توسعه این ائین ها و استقبال مردم از آنها داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلسه هماهنگی جمع‌خوانی قرآن کریم در رفسنجان و پخش زنده آن در ماه مبارک رمضان در فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

دراین جلسه احمد علیرمضانی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی است و پخش زنده آئین های جمع خوانی قرآن کریم تاثیر زیادی در توسعه این ائین ها و استقبال مردم از آنها داشته است .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان بااشاره به اینکه بسیاری ازجلسات پرشور و پرجمعیت قرائت قران کریم مانند حج همایش قدرت و عظمت اسلام است گفت :نباید جمع‌خوانی‌ها به منزله ریا تلقی شود ، باید برای قرآن هزینه کرد و باید مشوق توسعه فرهنگ قرآنی باشیم .
علی‌رمضانی افزود :تأثیرگذاری رسانه ملی چنان است که معرفی هر ظرفیت فرهنگی و اقتصادی ، موجب شکوفایی این ظرفیتها میشود که نمونه جدید ان افزایش استقبال گردشگران نوروزی از مکانهای تاریخی استان کرمان است . مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت بطور مثال در خصوص روستای تاریخی میمند ، پخش زنده برنامه ثبت جهانی این روستا از شبکه های استانی و سراسری باعث شد میزان بازدید از این روستا ، نوروز امسال 46 درصد افزایش یابد .
حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان هم در این جلسه گفت :ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و پخش زنده برنامه های جمع خوانی قرآن کریم باعث توسعه فرهنگ قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان و استقبال خوب مردم از جلسات جمع خوانی قرآن کریم شده است .
حمید ملانوری فرماندار رفسنجان هم گفت: این شهرستان در حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی دارای ریشه‌های محکم و قوی است و وجود 100 حافظ کل قرآن در رفسنجان گواهی بر این ادعا است

در این جلسه مقرر شد:جمع خوانی قرآن کریم در مسجد جامع رفسنجان در ماه مبارک رمضان امسال هم به طور زنده از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شود.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.