سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه برابر شدن تعداد هتل های 4و 5ستاره در ده سال آینده

معاون رئیس جمهور از سه برابر کردن تعداد هتل های 4 و 5 ستاره در ده سال آینده خبر داد و گفت: در صورت حمایت و تخصیص منابع مالی این امر محقق می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سلطانی فر معاون رئیس جمهور در نشست خبری برنامه تقسیم کار ملی و منطقه ای برای افزایش تولید ملی گفت: سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری بخاطر دارا بودن ظرفیت ها توانسته نقش خود در اقتصاد مقاومتی ایفا  کند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصاد ایران و همچنین به دلیل دارا بودن نیروی انسانی بالقوه در کشور که اکثر تحصیل کرده و جوان سالیانه 4.5 میلیون نفر دانشجو در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این که ایران دارای ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: ایران در بخش گردشگری دارای تنوع اقلیمی است که این تنوع به گونه ای است که چهار فصل را در یک محدوده داراست.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به این که حدود 50 درصد گردشگران خارجی مقصد اول خود را شهرهای مذهبی انتخاب می کنند عنوان کرد: در مشهد سالیانه جذب 34 میلیون گردشگر خارجی و 3 میلیون گردشگر خارجی وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: رشد گردشگران در دنیا با نگاهش که دولت در دو سال گذشته داشته است نگاه مثبتی است این در حالی است که رشد گردشگران 4.6 درصد بوده در اروپا 3 درصد در آسیا 5 درصد بوده است.

به گفته سلطانی فر ایران در سال 92 و 93 میانگین رشد 12 درصدی داشته است.

معاون رئیس جمهور در ادامه از سه برابر کردن هتل های 4 و 5 ستاره در ده سال آینده خبر داد و گفت: باید تعداد هتل ها بیشتر شده که این امر نیازمند حمایت از بخش های مالی و اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، رکود ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.