سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

برنده واقعی امثال شهدای مدافع حرم هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برنده واقعی امثال شهدای مدافع حرم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام، با حضور در منزل شهید مدافع حرم علی طاهری، از خانواده شهید، تفقد و دلجویی کرد.

وی، در این دیدار، فداکاری و ایثارگری شهید طاهری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و حفظ جان دیگر رزمندگان را بی‌بدیل و تحسین‌برانگیز خواند و گفت: این شهید والامقام علاوه بر این که در راه خدا به شهادت رسید، با فداکاری و از خودگذشتگی، جان بسیاری از شیعیان دیگر را که در کمین محاصره گروه تکفیری داعش بودند نجات داد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: گفته می‌شود اگر فداکاری‌ و از خودگذشتگی‌ این شهید والا مقام نبود، تعداد زیادی از شیعیان و رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب (س) به دست داعش می افتادند و بدون شک داعشی‌های پلید و خون‌خوار، بی رحمانه، سر از تن رزمندگان اسلام جدا می‌کردند، که با فداکاری شهید طاهری، این نقشه شوم دشمن، نقش بر آب شد.

نکونام، با ارزشمند خواندن این‌گونه جان دادن و شهادت در پیشگاه خدای متعال، تأکید کرد: خوشا به حال شهید طاهری، زیرا انسان هر چه فکر می کند، می‌بیند عقب‌مانده واقعی ما هستیم و بَرنده واقعی شهید طاهری و امثال این شهدای مدافع حرم هستند.
 
وی، با تأکید بر این که فرزندان و خانواده شهید نیز ادامه دهنده راه پدر عزیز و گرانقدر خود خواهند بود، تصریح کرد: شهیدان به وظیفه خود که دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی بود، به خوبی عمل کردند و به سعادت و رستگاری ابدی دست یافتند، اما دیگران باید راه شهیدان را ادامه بدهند و اجازه ندهند این راه کم‌رنگ شود.

نکونام، با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کم‌رنگ کردن راه شهیدان به خصوص شهدای مدافع حرم، گفت: خیلی‌ها می‌خواهند در این جهت تأثیر سوء بگذارند و احیاناً روحیه‌ها را بشکنند و منفی بافی کنند و به اشکال مختلف، خدشه در این راه وارد کنند که باید هوشیار بود و در دهان یاوه‌گویان زد.

امام جمعه شهرکرد، هوشیاری، حریت و بیداری خانواده‌های شهدای مدافع حرم را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: بحمدالله در تمامی خانواده‌های شهدای مدافع حرم، روحیه آزادگی و شهادت‌طلبی موج می‌زند و در دیدار با هر کدام از این خانواده‌ها، ایستادگی، شهامت و مقاومت را در وجودشان مشاهده کرده ایم که اجازه نخواهند داد راه شهدایشان کم رنگ شود.

گفتنی است: شهید سرهنگ علی طاهری سرتشنیزی، اهل روستای سرتشنیز از توابع شهرستان کیار، پنجمین شهید مدافع حرم از استان چهارمحال و بختیاری است که در مبارزه با گروههای تکفیری داعش در سوریه، به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید والامقام، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح فردا چهارشنبه 18 فروردین، از میدان 12 محرم تا چهارراه بازار شهرکرد و حرم مطهر حضرات امامزادگان دو معصوم (س)، بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع، سپس به زادگاهش سرتشنیز منتقل، و بعد از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده می شود.

آیین وداع با این شهید مدافع حرم نیز امشب، بعد از نماز مغرب و عشا، در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهر سلمزار مرکز شهرستان کیار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.