سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث دیوار حفاظتی و بستر سازی مناسب رودخانه ها

رییس جهاد کشاورزی طارم بر ضرورت اختصاص اعتبارات لازمه برای احداث دیوار حفاظتی و بستر سازی مناسب رودخانه ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛عماری گفت:بارشهای صورت گرفته در روزهای اخیر در شهرستان طارم باعث طغیان رودخانه های تشویر، الزین و مورستانه- قاضی بلاغی گردید.

وی افزود: طغیان رودخانه تشویر به دلیل نبود بستر سازی مناسب باعث تغییر مسیر آب رودخانه از بستر اصلی رودخانه به زمینهای همجوار روستای قارقلی چم و هندی کندی شد.

رییس جهاد کشاورزی طارم ادامه داد: طغیان رود خانه ها باعث وارد آمدن خسارت به محصولات زراعی کرفس با سطح 30 هکتار با خسارت 70 درصدی در کیفیت محصول، سیر با 20هکتار با خسارت 40 درصدی در کیفیت محصول و گندم با 1 هکتار با خسارت 100 درصدی محصول گردید

عماری گفت: با جاری شدن آب در 100 هکتار زمین های آماده به کشت محصول گوجه فرنگی، در مجموع خسارتی در حدود 16 هزارو 529 میلیون ریال وارد گردید.

وی گفت: طغیان رودخانه الزین باعث انتقال رسوبات به 30 هکتار از باغات زیتون روستای تسکین و الزین گردید و همچنین طغیان این رود خانه ها موجب خسارت به 2 حلقه چاه، 2 کانال انحرافی و 2 کانال انتقال آب شده است که با این اوصاف مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی 18هزارو 429 میلیون ریال برآورد می شود.

رییس جهاد کشاورزی طارم افزود:با توجه به اینکه در سالهای گذشته نیز با طغیان این رودخانه ها در اثر بارندگی خسارت مشابه به روستاهای فوق وارد شده است لذا پیشنهاد می گردد که اعتبارات لازمه برای احداث دیوار حفاظتی و بستر سازی مناسب رودخانه ها تخصیص یابد تا در حداقل زمان ممکن اجرای طرح فوق الذکر شروع شود.



انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.