سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیبستان وبلوچستان

80 درصد از بیماریهای قلبی با تصحیح سبک زندگی قابل پیشگیری است

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: 80 درصد از بیماریهای قلبی و 40 درصد از سرطان ها با حذف عوامل خطر و تصحیح سبک زندگی قابل پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ دکترمهدی زنگنه افزود: برای توسعه و آموزش مناسب خودمراقبتی در جامعه به تربیت سفیر سلامت در هر خانواده نیاز داریم برای این منظور عضوی از اعضای هر خانواده که حداقل 8 کلاس سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و به صورت داوطلبانه بتواند مسئولیت انتقال مطالب آموزشی را به اعضای خانواده انتقال دهد به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شود.

زنگنه گفت: افزایش جمعیت سالمندان، عوامل اجتماعی جدید، شرایط زندگی و تغییر تعذیه سبب شده72 درصد از علت مرگ و میرهای جمعیت کشور به واسطه بیماری های غیرواگیردار مانند دیابت، قلبی و سرطان رخ دهد.

وی ادامه داد: سیستم های بهداشت و درمان امروز کشور، بیشتر برای ارائه درمان در بیمارستان ها طراحی شده اند امید است این سیستم با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی، به سمت مدیریت بیماری های مزمن قبل از رسیدن به بیمارستان پیش برود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی برنامه 5 نظام طرح تحول سلامت است و این برنامه می تواند در راستای ارتقای سواد سلامت مردم نقش بسیار مطلوبی را ایفا کند.

وی تصریح کرد: برای توسعه و آموزش مناسب خودمراقبتی در جامعه به تربیت سفیر سلامت در هر خانواده نیاز داریم و برای این منظور عضوی از اعضای هر خانواده که حداقل 8 کلاس سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و به صورت داوطلبانه بتواند مسئولیت انتقال مطالب آموزشی را به اعضای خانواده انتقال دهد به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.