سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور هيأت مركز در غزني؛ اعتراضات همچنان ادامه دارد

با گذشت دو روز از حضور هيئت اعزامی دولت مركزی در غزنی اعتراضات شهروندان غزنی همچنان ادامه دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معترضان میگویند تا زمانی كه به خواسته های شان نرسند، اعتراضات آنان ادامه میابد.

در پیوند به بركناری همایون احمدی شهردار سابق غزنی و معرفی نصیر احمد لیلیزی به عنوان شهردار جدید برای شهرغزنی، شماری از شهروندان غزنی بیش از یك هفته است كه دست به اعتراض زده اند.

با این حال، دولت مركزی به منظور حل این مشكل هیأت با صلاحیت را كه نماینده هایی از ریاست جمهوری، ریاست اجرائیه، ارگان های محل و كمیسیون حل منازعات در آن عضویت دارند به غزنی اعزام كرده است.

معترضان اما میگویند با گذشت دو روز از حضور این هیأت در غزنی آنان هنوز به خواسته های شان نرسیده و اعتراضات شان همچنان ادامه دارد.

همایون امیری از هماهنگ كننده های این اعتراضات میگوید با هیأتی كه از مركز به غزنی آمده اند صحبت كرده اند، اما به نتیجه نهایی نرسیده اند.

وی محمدامان حمیمی والی غزنی و امین الله امر خیل فرمانده پولیس غزنی را به ضعف در مدیریت و جانب داری از طرف مقابل این معترضان متهم نموده، میگوید تبدیلی این دو مقام عالی رتبه دولتی از غزنی یكی از خواسته های معترضان از هیأت میباشد كه هیئت تاكنون در این ارتباط به گونه مشخص اظهار نظر نكرده است.

امیری افزود: معترضان، آقای نصیراحمدلیلیزی را كه به عنوان شهردار جدید معرفی شده است، نمیخواهند و به جای او باید دولت شخص واجد الشرایطی را كه از شهر غزنی باشد به عنوان شهردار غزنی تعیین نماید.

در همین حال داكتر محمدعارف شاه جان یكی از معاونان ریاست عمومی امنیت ملی و رئیس هیئت اعزامی مركز با حضور در جمع معترضان آنان را به خویشتن داری دعوت كرده و به آنان قول داده است كه این هیئت معضل جاری غزنی را حل میكند.

 شاه جان تحصن این معترضان را ستودنی خواند و گفت چنین اعتراضات مسالمت آمیز، میتواند مردم را به بالندگی سیاسی برساند.

وی از معترضان خواسته است كه به نمایندگی از همه پنج تن را معرفی نمایند تا در مذاكره با این هئیت راه های اصولی مشترك را جستجو نمایند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.