سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی از اقدام فرهنگی صدا و سيما

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نامه اي به رئيس رسانه ملی از اقدام اين سازمان براي تاسيس موزه رسانه ملي قدرداني كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، مسعود سلطاني فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري، در نامه اي كه براي رئيس سازمان صدا و سيما ارسال كرده از تصميم وي مبني بر ايجاد موزه صدا و سيما در ساختمان ارگ قدرداني كرد و آن را اقدامي ارزشمند براي حفظ آثار به جاي مانده از تلاش هاي اين سازمان در طول دهه هاي مختلف دانسته است. وي ضمن قدرداني از اين اقدام ارزشمند صدا و سيما، مجوز تاسيس موزه صدا و سيما را در ساختمان ارگ صادر و اعلام كرده است سازمان ميراث فرهنگي آماده هرگونه همكاري با صدا و سيما در اين زمينه است.
 
گفتني است، به دنبال موافقت دكتر سرافراز، رئيس سازمان صدا و سيما، در خصوص طرح پيشنهادي روابط عمومي سازمان در راه اندازي موزه رسانه ملي، اين ماموريت به اداره كل روابط عمومي محول شد. با پيگيري‎هاي متعدد روابط عمومي، پروانه تاسيس "موزه رسانه ملي" به  نشاني تهران ميدان پانزده خرداد، مجموعه ارك، ساختمان قديم آرشيو و به استناد ماده 24 فصل سوم آيين نامه مديريت، ساماندهي، نظارت و حمايت از مالكان و دارندگان اموال فرهنگي _ تاريخي منقول به تاريخ 94/12/09 از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صادر شد.
 
در اين خصوص دكتر نعمتي، مديركل روابط‌عمومي صداوسيما، هدف از راه‌اندازي موزه رسانه ملي را آگاهي‌بخشي به قشرهاي مختلف مردم، به‌منظور آشنايي هر چه بيشتر با فعاليت‌ها و اقدامات صداوسيما در دوره هاي مختلف و نيز حفاظت و تداوم ميراث گرانقدر رسانه ملي براي انتقال به نسل‌هاي بعدي ذكر كرد و گفت: يكي از كارآمدترين ابزارهاي انتقال ميراث فرهنگي، هنري، اجتماعي و علمي يك جامعه به نسل‌هاي آتي، موزه‌ها هستند كه از طريق آن مي توان تعامل آينده را با گذشته رقم زد و شناخت بيشتري را از گذشته به دست آورد. وي تاكيد كرد: موزه رسانه ملي واقعيتي چند منظوره خواهد بود، به اين معني كه شامل فعاليت‌هاي پيچيده و چند جانبه‌اي مي‌شود كه مهم‌ترين محور آن گردآوري، نمايش، حراست، مرمت، آموزش، پژوهش، معرفي و مهم‌تر از همه حفظ و انتقال ميراث رسانه‌اي و ارتباطي ايران اسلامي است.
 
مديركل روابط‌عمومي رسانه ملي تصريح كرد: مقدمات كار براي تشكيل و راه‌اندازي موزه با همكاري كارشناسان اداره‌كل موزه‌هاي كشور آغاز شده و در حال حاضر، در مرحله شناسايي، جمع‌آوري و تهيه شناسنامه اقلام موزه‌اي رسانه ملي هستيم.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.