سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاكيد مقام‌های غزنی و زابل بر نابودی جنگجويان خارجی كه در زابل مستقر هستند

مقامها در ولايت های زابل و غزنی بر راه اندازی عمليات گسترده نظامی جهت نابودی جنگجويان خارجی در ولايت زابل تاكيد ميكنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقامهای ولایت های زابل و غزنی از حكومت مركزی تقاضا میكنند كه مانع رشد این جنگجویان شده و عملیات گسترده نظامی علیه آنان راه اندازی نمایند.

گفته می‎شود که جنگجویان خارجی موسوم به كوماندوهای اسلامی بیش از یك سال كه در ولسوالی های دایچوپان، خاك افغان و برخی از دیگر از مناطق ولایت زابل مستقر شده اند.

برخی این جنگجویان با خانواده های شان در این مناطق زندگی میكنند. با آغاز سال جدید خورشید مقام های ولایت های غزنی و زابل بر نابودی این جنگجویان تاكید نموده از دولت مركزی تقاضا میكنند كه در ولایت زابل عملیات گسترده نظامی راه اندازی نماید.

گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل در مصاحبه‌ای گفت ارگان های كشفی و استخباراتی ولایت زابل روی این جنگجویان كار كرده اند و اطلاعات لازم هر از گاهی در مورد این جنگجویان به مركز ارسال شده است و افزون بر آن از مردم محل نیز خواست شده است كه به این جنگجویان اجازه ندهند در روستا های شان ساكن شوند.

سیال گفت برای نابودی مراكز این جنگجویان ایجاب میكند كه عملیات گسترده نظامی با پشتیبانی هوایی در ولسوالی های خاك افغان و دای چوپان زابل راه اندازی شود و این عملیات قرار است كه در آینده نزدیك از سوی مقام بلند پایه امنیتی در مركز كشور پلان گزاری شود.

سخن گوی والی زابل تعداد این جنگجویان را بیش از ۲۰۰ خانواده عنوان كرده گفت: این جنگجویان مركز ثابت ندارند در مناطق مختلف در حركت میباشند.

در همین حال جنرال امین الله امر خیل فرمانده پولیس ولایت غزنی از نفوذ و لشكر كشی جنگجویان خارجی مستقر در زابل در برخی ولسوالی های ولایت غزنی اظهار نگرانی میكند.

 وی میگوید تروریستان خارجی اخیرا در ولسوالی جاغوری، گیلان و برخی دیگر از مناطق غزنی لشكركشی كرده اند كه باعث نگرانی مردم محل شده است.

فرمانده پولیس غزنی گفته است: پیشنهاد ما به مقام های مركزی راه اندازی عملیات گسترده نظامی در ولایت زابل است.

وی افزود مناطق كه جنگجویان خارجی جای گرفته اند دور افتاده و صعب العبور ست عملیات گستره هوایی میتواند نتیجه بخش باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، زابل ، غزنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.