سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت 13 وقف در شهرستان جغتای از ابتدای سال 95

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای از ثبت 13 وقف توسط واقفان جوینی در نیمه اول فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،احمد محمدیان با اشاره به ثبت 5 وقف جدید در این شهرستان اظهار کرد: با گذشت تنها 15 روز از سال جدید، تاکنون تعداد وقف های جدید این شهرستان به 13 وقف رسیده است .

وی با اشاره به 5 موقوفه جدید این شهرستان افزود: خواهران ابویسانی هریک زمینی به مساحت190 متر مربع در روستای ابویسان شهرستان جغتای،هر کدام به ارزش 15 میلیون ریال جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم وقف کردند .

اولین وقف شهرستان جوین به نیابت سردار شهید مدافع حرم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین نیز از ثبت وقف پانصد میلیون ریالی به عنوان اولین وقف این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم سردار گفت: ورثه مرحوم بانو ملک نساء نقابی سه ساعت آب و شش هزار متر مربع زمین کشاورزی را به نیابت از مادر بزرگوارشان و سردار شهید شمس آبادی جهت امور خیریه و امور قرآنی وقف کردند.

وی در خصوص ثبت وقف های جدید در حوزه های مورد نیاز این شهرستان افزود: ثبت وقف های جدید در زمینه های قرآنی، امور فرهنگی مساجد، هزینه های ازدواج جوانان و تامین جهیزیه، بهداشت و درمان نیز از جمله ضروریاتی است که برای رفع نیاز های شهرستان احساس می شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان جوین در پایان تصریح کرد: احداث اماکن ورزشی جهت استفاده بهینه جوانان و نوجوانان از اوقات فراغت نیز از جمله زمینه هایی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

گفتنی است سردار شهید حسنعلی شمس آبادی اولین شهید مدافع حرم شهرستان جوین است که در اسفند ماه 94 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: وقف ، جغتای ، ثبت ، مشهد ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.