سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمید داوودآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چراغ خاموش به نمایشگاه کتاب می‌روم

نویسنده کتاب «پهلوان سعید» با چراغ خاموش به بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رود.

حمید داوودآبادی، نویسنده در خصوص نحوه حضورش در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دو الی سه عنوان کتاب برای ارائه به نمایشگاه کتاب تهران دارم اما هم اکنون عنوان آن‌ها را اعلام نمی‌کنم؛ زیرا می‌خواهم چراغ خاموش به این نمایشگاه بروم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح دیوار مهربانی کتاب اظهار داشت: هر چند که من هنوز در هیچ جا این دیوار مهربانی را ندیده‌ام اما به نظرم هر راهی که به علاقه‌مند شدن مردم به کتاب کمک کند، ارزشمند است. البته در اینجا باید نگاه کرد و دید که ارگان‌ها و سازمان‌هایی که بودجه‌ای برای حمایت از کتاب و کتابخوانی دریافت می‌کنند تا چه اندازه در اجری طرح‌هایی چون طرح دیوار مهربانی کتاب نقش‌آفرینی می‌کنند.

این نویسنده افزود: ما متاسفانه تا به امروز هیچ کاری برای ترویج کتاب نکردیم اما به صورت مداوم بر کاهش سرانه سالیانه کتاب در کشور تاکید می‌کنیم و به نظر من بهتر است که فقط به دنبال اعلام آمار مرتبط با این امر نباشیم؛ زیرا این کار به ما ضربه می‌زند.

داوودآبادی تصریح کرد: قرار نیست که مردم هر کتابی را بخوانند. بنابراین تاکید بر چند کتاب خاص و اعلام آمار سرانه کتاب بر اساس این تاکید درست نیست.

وی ادامه داد: مردم کتاب‌هایی را می‌خوانند که با سلیقه‌شان جور درمی‌آید.

این نویسنده گفت: دیوار مهربانی کتاب را می‌توان به فال نیک گرفت. البته بهتر است که سازمان‌ها هم در این طرح مشارکت کنند و بودجه‌ای که برای حمایت از کتاب و ترویج کتابخوانی دریافت می‌کنند را صرف فرهنگ کنند.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.