سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تحقق همدلی از شعار به عمل

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه استراتژی برنامه های سال گذشته حوزه فرهنگی و دانشجویی را تبدیل شعار همدلی به عمل عنوان کرد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دکتر سید جلیل موسوی گفت : با توجه به اینکه یکی از برکات نماز بعنوان شجره طیبه ی که میوه های آن تواضع ،شرح صدر ، اخلاق نیک، اخلاص، صبر واستقامت ،ایمان به کار،نظم وانضباط است ، همدلی در بین افراد می باشد که در طی سال گذشته جلسات متعدد در رابطه با نماز برای کارکنان و دانشجویان برگزار شد .

وی افزود : پاسداشت و احترام به ارزشهای دینی و اجتماعی از نشانه های توسعه بوده و موجب همدلی می گردد چراکه توجه به معنویات و آموزه های دینی باعث ذکر نام و یاد پروردگار گردیده که آرامش دهنده دلهاست و باعث محبت بین انسانها و همدلی می شود .

بر این اساس در سال 1394 دانشگاه علوم پزشکی میزبان عاشق دلان شب های قدر گردید و شاهد برگزاری شایسته این مراسم ارزشمند و پر فیض در ستاد دانشگاه بودیم و توانستیم ضمن بهره گیری از این فرصت برای بندگی و تقرب به خداوند ، در راستای رسالت و وظایف فرهنگی خود نیز حرکتی ماندگار و تاثیر گذار داشته باشیم .

بی شک برگزاری مراسم شب های قدر در ستاد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اوج فعالیتهای فرهنگی دانشگاه بوده و برگزاری بدون حاشیه و همراهی سازمانهای در گیر در این راستا نماد کامل همدلی و همزبانی بود.

دکتر موسوی در ادامه به برگزاری بسیار خوب انتخابات شوراهای صنفی بعنوان عامل مهم همدلی در بین دانشجویان اشاره کرده و گفت : یکی از سیاستهای اصلی حوزه دانشجویی دانشگاه استفاده از صاحبان فرآیندها در اداره کرد امور می باشد و مقوله شوراهای صنفی ضمن اینکه موجب نیل به این هدف می شود منجر به توانمندی ،کسب تجربه ، کسب مهارتهای زندگی ، آموختن شیوه ارتباط با دیگران ، کارگروهی ، آموختن حل مسئله به روش منطقی ، بهبود تفکر ، ساختن شخصیت برای دانشجویان شده و در یک کلام موجب تقویت و ارتقاء زمینه های همفکری و همدلی در بین آنان می گردد که خوشبختانه بصورت بسیار زیبایی در دانشگاه انجام گرفت .

وی تصریح کرد : فعالیت تشکلها و کانونهای دانشجویی نیز در سال گذشته بسیار چشمگیر بوده که خود عامل مهمی در تقویت روحیه مشارکت و همدلی در امور بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه به مهمترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشگاه در سال گذشته اشاره کرده و گفت : میزبانی و برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اوج فعالیت های ورزشی دانشگاه بوده و این رویداد بزرگ ورزشی ، یکی از بزرگترین و مهمترین برنامه های فرهنگی ، ورزشی و دانشجویی در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی بود که با حمایت ریاست دانشگاه و همدلی و تلاش کارکنان زحمتکش حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی و همچنین هماهنگی و همکاری صمیمانه سازمانهای ذیربط با سر بلندی و سر افرازی و موفقیت به انجام رسید که برگ زرینی بر تاریخ فعالیت فرهنگی ورزشی دانشگاه افزود.

وی اضافه کرد : البته ورزش یک عامل بسیار مهم در تقویت روحیه همدلی است و با حمایت جدی ریاست دانشگاه اقدامات ارزشمندی در جهت تجهیز سالنهای ورزشی و خوابگاههای دانشجویی به انواع تجهیزات ورزشی و بدنسازی ، بهره برداری از مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی در سایت نازلو ، اجرای مسابقات ورزشی به مناسبتهای مختلف در دانشگاه ، حضور کارکنان و دانشجویان در مسابقات ورزشی استانی و ملی شاهد همدلی زاید الوصفی در بین کارکنان و همچنین دانشجویان هستیم .

وی افزود : اساس برنامه های فرهنگی و دانشجویی انجام یافته در سال گذشته بر پنج اصل صداقت ، قانون مداری ، تقویت همدلی ، استفاده از صاحبان فرآیند ها و اجرای برنامه های اثر گذار با هزینه کم بود و در تمامی برنامه رعایت اصل اقتصاد مقاومتی از اهمیت خاصی برخوردار بود ، به عبارت دیگر هزینه های فرهنگی باید درست ، به موقع و اثر گذار باشند و در این بین استفاده از توان و پتانسیل های موجود در استان و همچنین انجام کارهای مبتکرانه و خلاقانه در اجرای موفق این برنامه ها نقش اصلی را داشت.

دکتر موسوی همچنین گفت :باید از فرصتهای فرهنگی بخوبی ، مناسب ، و به موقع جهت فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگی جامعه استفاده شود و این امر نیازمند عزم ملی ، همدلی ، همکاری ، تلاش و جدیت و در یک کلام عشق به کار فرهنگی است و همه در این مسئولیت خطیر و مهم سهیم و شریک هستند .

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه با اشاره به شعار سالجاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت : اعتقاد ما بر این است که از سطحی نگری در امور فرهنگی بپرهیزیم و از اتلاف منابع برای اجرای برنامه های کم اثرجلوگیری نماییم و در عوض با اصل ابتکار و خلاقیت ، نسبت به برنامه ریزی برای انجام برنامه های تاثیر گذار با هزینه پایین تلاش نماییم و بی تردید برای سالجاری نیز اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کارهای ما قرار خواهد گرفت .

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.